افزایش قمیت گاز به دلیل نبود ذخیرگاه مواد نفتی در فاریاب

در جریان یک ماه قیمت گاز در فاریاب بی پیشینه بوده است، باشنده گان فاریاب میگویند، یک کیلو گاز از ۴۲ افغانی به ۷۰ افغانی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، باشندگان ولایت فاریاب با ابراز نگرانی از قیمت بی پیشینه گاز در این اواخر می‌گویند؛ مسوولان اتاق تجارت باید توجه به این معضل داشته باشد در غیر آن مردم فقیر به مشکلات جدی روبرو خواهد شدند.

بازرگانان و کسبه کاران ولایت فاریاب علت افزایش گاز در این اواخر را نا امنی  راه و بسته بودن بنادر شمال کشور عنوان می‌کنند.

از سوی هم تاجران میگویند؛ هرچند که بنادر تجارتی شمال در حال حاضر بصورت کامل به روی تاجران و کسبه کاران باز است، اما هنوز به قیمت گاز هیچ تغیری نیامده است.

کنشکا رویا، مدیر، مدیریت نفت فاریاب علت اصلی افزایش گاز را نبود ذخیره گاه نفتی در این ولایت عنوان می‌کند.

رویا میگوید، در اکثر ولایات افغانستان ذخیره گاه نفتی از سوی دولت تاسیس شده است، و در مواقع اظطرارات از آن استفاده می‌کنند، اما فاریاب فاقد این ذخیره گاه میباشد.

او همچنان افزود که بسته شدن شاه راه های مواصلاتی و بنادر تجارتی نیز مشکلاتی فراوانی را برای بازرگانان فاریاب به وجود آورده‌است.

در همین حال رویا افزود که در حال حاضر به تمامی بازرگانان فاریاب، دستور داده است تا ذخیره گاه مواد نفتی شان را از ۴۰ تن به ۴۰۰ تن افزایش بدهند تا بتوانند مشکلات باشنده گان فاریاب را در این گونه مواقع رفع کنند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *