مارک گلن: اوباما میدانست به سوریه حمله نمیشود

مولف و روزنامه نگار امریکایی گفته است، باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا از همان ابتدا برنامه ریزی کرده بود که حمله‌ای علیه سوریه اجرا نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مارک گلن از  جنبش همبستگی هلال وصلیب  گفت، وی توهم آمادگی امریکا برای جنگ علیه سوریه را به این منظورایجاد کرد تا واکنش دنیا را درباره این حمله ارزیابی کند.

این تحلیلگر مسایل سیاسی همچنین خاطر نشان کرد: و البته اوباما مطمئن بود که کنگره با این حمله موافقت نمی‌کند بنابر این اکنون می‌تواند درمقابل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توجیهی داشته باشد و به وی بگوید متاسفم آقای نخست وزیر دستانم بسته است، نمی‌توانم این جنگ را علیه سوریه آغاز کنم چرا که نمی‌توانم موافقتی منطقی را در این‌باره به دست آورم.

جان کری، وزیر خارجه امریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز شنبه (۲۳ سنبله) درباره جدول زمانی برای راستی ‌آزمایی سوریه در نابودی همه تسلیحات شیمیایی‌اش به توافق رسیدند.

کری یک روز پس ازاین توافق که در ژنو صورت گرفت با نتانیاهو در بیت المقدس دیدار کرد تا به این متحد سرسخت واشنگتن در منطقه خاورمیانه اطمینان دهد که این قرار داد می‌تواند تسلیحات شیمیایی سوریه را نابود کند.

گلن خاطر نشان کرد: حضور کری در اسرائیل در این زمان به این دلیل است تا برای نتانیاهو توضیح دهد که برنامه‌های جنگ علیه سوریه منتفی است و امریکا نمی‌خواهد این حمله را آغاز کند و امریکا قصد ندارد هیچ حمله‌ای را علیه ایران آغاز کند.

وی خاطر نشان کرد : امریکا سال‌ هاست نشان داده است که این کشور فقط به کشورهایی که توان دفاع از خود را ندارند، حمله میکند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *