کارت ۲۰۰ تن از معلولین و ورثه شهدا در بغلان باطل شد

خبرگزاری خاورمیانه

مسوولان ریاست کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین ولایت بغلان می گویند به منظور جلوگیری از حیف و میل شدن بودجه تخصیص داده شده به متقاعدین، معلولین و خانواده های شهدا، ۲۰۰ کارت را لغو کرده اند.

سید صالح صالح، رئیس کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین ولایت بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت، کارت ۲۰۰ تن را که سالهای گذشته حقوق شان را به دست می آوردند به دلایل عدم مستحق بودن باطل اعلان شده و پس از این، صاحبان این کارت ها نمی توانند پول بگیرند.

صالح افزود، معیاد حقوق گیری بیشتر این کارت ها تمام شده و یا هم نواقص در طی مراحل قانونی آنان وجود دارد.

رئیس کار و امور اجتماعی بغلان می گوید، با باطل اعلان شدن این کارت ها، از هدر رفتن مبلغ چهار میلیون و ۸۰۰ هزار افغانی جلوگیری می شود و این مقدار پول دوباره به بودجه وزارت کار و امور اجتماعی بر می گردد.

با این حال، موضوع توزیع حقوق به این افراد که در سالهای گذشته انجام شده یک چالش خوانده می شود و آیا این ریاست می تواند دوباره این پول ها را حصول کند یا خیر؟

آقای صالح در این مورد می گوید، بر اساس پروسیجر و قانون موجود به زودترین فرصت به این موضوع نیز رسیده گی می شود.

وی بر مبارزه با فساد اداری و حیف و میل شدن بودجه دولت تاکید دارد و علاوه می کند که پس از این جلوی این فساد را در اداره تحت امرش می گیرد.

درحالی این اقدام از سوی ریاست کار و امور اجتماعی بغلان به راه انداخته شده که گفته می شود، حقوق گیری از این آدرس یک درآمد بزرگ برای شماری از افراد مبدل شده است و قطع شدن آن می تواند این اداره را به چالش بکشاند؛ اما مسوولان این اداره می گویند تلاش می ورزند تا دست استفاده جویان را از این کار بگیرند.

بر اساس معلومات مسوولان ریاست کار و امور اجتماعی بغلان، ۱۰ هزار و ۸۴ نفر از معلولین و ورثه شهدا در این اداره ثبت هستند که حقوق شان را دریافت می کنند.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *