انتقاد تکراری افغانستان از سیاست های پاکستان

مقام های عالی رتبه افغانستان برای چندمین بار از سیاست های دوگانه پاکستان در قبال این کشور انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی شام دیروز با مقام ‌های ناتو در بروکسل دیدار کرده و نسبت به سیاست های دوگانه اسلام آباد در قبال کابل ابراز نگرانی کرد.

در خبرنامه شورای امنیت آمده است که آقای اتمر، از پاکستان خواسته است تا بر ضد رهبران مدارسی که در آن تروریزم تربیت می شود، اقدام جدی نماید.

اتمر گفته است که شماری از رهبران گروه های هراس افگن از جمله اخترمحمد منصور، رهبر پشین طالبان مسلح و اسامه بن لادن، رهبر پیشین شبکه القاعده در پاکستان کشته شده و تا حال هیچ اقدامی از سوی اسلام آباد در رابطه به از بین بردن دیگر رهبران این گروه در خاک پاکستان اقدام نکرده است.

مشاور شورای امنیت از سران ناتو خواسته است تا با فشار بر پاکستان، این کشور را در راه همکاری برای از بین بردن، تروریزم متقاعد بسازند.

انتقاد تازه کابل از اسلام آباد در حالی صورت می گیرد که مسکو به تازه گی اعلام کرده است که نشستی برای صلح افغانستان با حضور کشورهای منطقه از جمله پاکستان را در اواسط ماه فبروری راه اندازی می کند.

این در حالی است که ناتو به افغانستان اطمینان داده است که همکاری با حکومت افغانستان را پس از سال ۲۰۲۴ نیز ادامه خواهد داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *