شعبان مقدمه ورود به ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، امامان مسجد مکلف هستند که درشرایط کنونی، از فرصت ها استفاده کرده و آن عده از جوانانی را که زرق و برق فرهنگ های وارداتی ذهن شان را مغشوش کرده، به خصوص در این ماه، با آموزه های دینی آشنا بسازند.

“در ماه شعبان حضرت امام زین العابدین(ع) اصحاب خود را جمع می کرد و می گفت: ای یاران من، ماه شعبان ماهی است که رسول خدا(ص) آنرا به خود نسبت داده است، پس در آن روزه بگیرید؛ به خاطر محبت و دوستی پیامبرتان.

حضرت افزود: به همان خدایی که جان علی ابن الحسین در دست اوست که از پدرم امام حسین(ع) شنیدم که امیرالمومنین علی(ع) گفته است هر که به خاطر محبت پیامبر و تقرب به خداوند، ماه شعبان را روزه بدارد، خداوند او را دوست خواهد داشت و به کرامتش او را نزدیک خواهد کرد و بهشت را بر او واجب خواهد کرد.”

حجت الاسلام والمسلمین محمد امین صداقت امام جماعت مسجد جامع مهدویه شهر کابل با بیان روایت فوق به خبرگزاری آوا گفت: ماه شعبان از جمله ماه های حرام است که حرمتش از ظهور اسلام تا به امروز حفظ شده است.

به گفته وی، ماه شعبان هم به دلیل اینکه منسوب به پیامبر بزرگوار اسلام(ص) است و هم از لحاظ اینکه دروازه ورود به ماه مبارک رمضان می باشد ازعظمت ویژه ای برخوردار است.

او هم چنان گفت: در مسجد مهدویه، همه ساله در ماه شعبان با حضور پر رنگ جوانان و نوجوانان دعاهای مخصوص این ماه، به خصوص مناجات شعبانیه خوانده میشود و در این زمینه از طرف محاسن سفیدان و هیأت امنای مسجد تدابیر لازم گرفته میشود که تا حد امکان مؤمنین از فیض این ماه محروم نشوند.

او گفت: امامان مسجد مکلف هستند که درشرایط کنونی، از فرصت ها استفاده کرده و آن عده از جوانانی را که زرق و برق فرهنگ های وارداتی ذهن شان را مغشوش کرده، به خصوص در این ماه، با آموزه های دینی آشنا بسازند.

او گفت: جوانان افغانستان همه مسلمان هستند و در خانواده مسلمان بزرگ شده اند، برخی از بی مبالاتی و بی توجهی که در امورات دینی بویژه در ماه مبارک رمضان از بعضی افراد دیده میشود، مانند روزه خوری و اهمیت ندادن به روزه، از عدم آگاهی آنان نسبت به فروعات است که با توجه فامیل ها و اهتمام ملا امامان مسجد، در جهت آگاهی دهی به مردم، این خلاء ها پرخواهند شد.

به گفته این عالم دینی، ماه شعبان زمان خوبی است برای آماده ساختن جوانان برای استقبال از ماه مبارک رمضان و رفتن به ضیافت حق.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *