افشای متن توافقنامه مسکو- واشنگتن، از سوی روسیه

نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست امروز شورای امنیت پس از حمله ائتلاف امریکایی به نیروهای امنیتی سوریه متن توافقنامه مسکو و واشنگتن را افشا ساخت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از اسپوتنیک، پس از حمله گروه ائتلاف به رهبری امریکا بر نیروهای امنیتی سوریه، که باعث کشته شدن بیش از ۹۰ سرباز این کشور گردید روسیه جرئیات توافق میان مسکو و واشنگتن را افشا ساخت.

“ویتالی چورکین” نماینده روسیه در سازمان ملل در حاشیه نشست امروز جلسه شورای امنیت گفت: روسیه اسنادی را فاش خواهد ساخت که امریکا خواهان افشای آن نیست، به دلایلی که ما متوجه نمی شویم امریکا نمی خواهد متن توافقنامه مسکو و واشنگتن برای شما داده شود. اما متن این دو سند را در اینجا به شما نشان خواهیم داد تا همه چیز آشکار شود.

وی افزود: قرار است که جهت تثبیت اوضاع در سوریه امریکا و روسیه فعالیت های مشترک را آغاز کنند که شامل انجام برخی از فعالیت ها در حلب می باشد.  در ابتدا باید تروریست های تحت کنترل داعش و جبهه النصره از نیروهای مخالفین میانه رو و شورشیان میانه رو از شبه نظامیان جدا شوند.

وی با خواندن بخشی از توافقنامه گفت: هدف گروه اجرایی مشترک، ایجاد همکاری های وسیع بین امریکا و فدراسیون روسیه می باشد. امریکا و روسیه با یکدیگر در چارچوب یک گروه اجرای مشترک و به منظور شکست جبهه النصره و داعش با هم همکاری می کنند، همچنین آنها برای حفظ آتش بس و حمایت از روند انتقال سیاسی که در قطعنامه ۲۲۵۴ مصوب شورای امنیتی سازمان ملل توضیح گردیده است با همدیگر تلاش می کنند.

چورکین در ادامه سخنانش گفت: امریکا به دلیل اینکه پس از افشا شدن و عمومی شدن متن این توافقنامه همه متوجه خواهند شد که کدام کشور توافق را زیر پا می گذارد نمی خواهند متن توافقنامه به کسی نشان داده شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *