جنگنده های آمریکایی با هماهنگی داعش مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داده اند

Bouthaina Shaaban, advisor to Syrian President Bashar Assad, gestures as she gives a short press briefing upon her arrival to the United Nations headquarters in Geneva, Switzerland, Sunday, Jan. 26, 2014. Syria's government and opposition face each other for the second time Sunday, buffered by a U.N. mediator hoping to guide them to a resolution of the country's devastating civil war. (AP Photo/Anja Niedringhaus)

مشاور سیاسی رئیس جمهوری سوریه اعلام حملات هوایی اخیر ائتلاف تحت رهبری آمریکا با هماهنگی گروه ترویستی داعش در این کشور انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بثینه شعبان، مشاور بشار اسد، ما معتقدیم این حمله عمدی بوده است و هیچ کدام از شواهد عینی و واقعیت های میدانی نشان دهنده آن نیست که اشتباه یا عدم تعمدی در کار بوده است. بلکه همه چیز حساب شده و گروه تروریستی داعش نیز در جریان آن بوده و به محض ورود داعش به منطقه، حملات هوایی متوقف شده است.

بثینه شعبان تأکید کرد: آمریکا باید در صورتی که نسبت به مقابله با تروریسم در سوریه متعهد است، از کشتار نیروهای سوری که در مقابل داعش ایستادگی می‌کنند، شرمزده باشد.

وی با اشاره به ادعای طرف آمریکایی مبنی بر وقوع اشتباه در جریان حمله اخیر به مواضع ارتش سوریه گفت: فکر می‌کنم بسیار عجیب است که کشوری مانند آمریکا که ادعای داشتن ارتش شماره یک دنیا را دارد، چنین اشتباهی مرتکب شود.

گفتنی است آمریکایی ها تنها در سوریه نیست که چنین حملاتی را علیه ارتش این کشور انجام داده اند، در افغانستان نیز بارها منازل مسکونی را هدف قرار داده اند و با یک معذرت خواهی و گفتن اینکه اشتباه صورت گرفته است از زیر بار مسوولیت شانه خالی کرده اند.

جنگنده‌های آمریکایی روز شنبه منطقه دیر الزور مواضع نیروهای ارتش سوریه را مورد هدف قرار دادند و پس از آن طرف آمریکایی مدعی شده که این حملات تصادفی بوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *