روسیه برای اسناد محرمانه از ماشین تایپ استفاده میکند

به دنبال انتشار گزارش های وسیع از جاسوسی های امریکا در کشورهای مختلف، روسیه تصمیم گرفت از این پس به جای کامپیوتر از ماشین تایپ برای اسناد محرمانه خود استفاده کند.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ماشین های تایپ تقریبا منقرض شده‌اند و امروزه کمتر کسی را می‌توانیم پیدا کنیم که از آنهااستفاده کند، ولی سازمان امنیت فدرال روسیه که مسئول حفظ امنیت ارتباطات کرمیلن و نیز ولادیمیر پوتین است، مبلغی حدود ۴۸۶ هزار روبل، معادل ۱۰ هزار پوند را صرف خرید ماشین تایپ کرده است.
مقامات امنیتی کشور روسیه به این باوراند که اکنون کامپیوتر دیگر دستگاه قابل اعتمادی برای آماده کردن اسناد سری دولتی نیست، استفاده از ماشین تایپ به این معنی است که از هر سندی، تنها یک نسخه کاغذی تهیه می‌شود و دسترسی به محتوای سند برای دیگران ممکن نیست، اما امکان نفوذ به کامپیوتر و سرقت اطلاعات از آن همیشه وجود دارد.
گویا مقامات امنیتی روسیه اکنون متوجه شده‌اند که هر سند و مدرکی که به صورت دیجیتال ثبت شود، در هر صورت امکان شنود و انتقال به غیر را دارد، گفته می شود کرمیلین نوارهای جوهر نوعی از ماشین تایپ موسوم به Adlew TWEN 180 را سفارش داده است، این ماشین تحریر ساخت آلمان، در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ بسیار محبوب بود.
اگرچه دولت روسیه اکنون می خواهد از ماشین تایپ به جای کامپیوتر استفاده کند، اما گفته می شود که اداره امنیت روسیه یک سال قبل این تصمیم را گرفته است

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *