اسنودن از میان گزینه های پناهندگی به روسیه فکر می کند

 فعالان حقوق بشر و وکیلان مدافع روسیه که با ادوارد سنودن ملاقات کردند، می گویند که اسنودن کارمند سابق اداره استخبارات امریکا از روسیه خواستار پناهندگی سیاسی شده است.

به گزارش خبر گزاری خاور میانه، انتاتولی کوچیرینه عضو مجمع وکلای مدافع روسیه یکی از ملاقات کنندگان دیروز سنودن گفت، او برای این قرار دادی اداره امنیت ملی امریکا کمک قانونی فراهم خواهد کرد.

کوچیرینه توضیح داد که ادوارد سنودن چه گام های بعدی را انجام دهد و بر اساس قانون روسیه اسنودن باید درخواست بنویسد و او گفت که چنین خواست را دارد و او درخواستی را نوشته و از کشور ما تقاضای پناهندگی سیاسی کرده است .

گفته می شود که ادوارد سنودن قبل از این هم از روسیه درخواست پناهندگی سیاسی کرده بود،
اما مقامات روسیه می گویند، اسنودن درخواست خود را بعد از آن دوباره پس گرفت که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفت، این کشور به شرط به او  پناهندگی می دهد که دیگر از افشا گری اسناد سری امریکا دست بکشد.

دیمتری پیسکوف سخنگوی رییس جمهور روسیه گفت، کرملین تا اکنون درخواست پناهندگی سنودن را بدست نیاورده است. او اضافه کرد که شرط رییس جمهور پوتین پابر جاست.

اما کوچیرینه عضو مجمع وکلای مدافع روسیه گفت: سنودن این شرط را قبول کرده است.
سنودن امروز نزد ما تایید کرد که او حاضر است تا با رعایت قوانین حکومت امریکا، به خواست ولادیمیر پوتین احترام بگذارد و فعالیت های اش را توقف دهد.

رسانه های روسی می گویند، ادوارد سنودن تا هنوز روی این موضوع غور می کند که در آینده از روسیه به کشور دیگر برود.

رییس اداره عفو بین المللی روسیه می گوید که سنودن امکانات رفتن به کشور های امریکای جنوبی را رد نکرده است. تا اکنون ونزویلا، بولیویا و نیکاراگوا پیشنهاد پناهندگی سیاسی را به او داده اند.

 واشنگتن بخاطر اتهامات جاسوسی در مورد افشاء برنامه های نظارتی امریکا در پی گرفتاری ادوارد سنودن می باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *