تلاش عربستان برای ایجاد مناسبات با رژیم اسرائیل

وزیر رژیم صهیونیستی از حزب لیکود، ایوب قرا، گفت؛ عربستان به زودی از نتانیاهو دعوت رسمی خواهد کرد.

وی که از عقاب های حزب لیکود شمرده می شود و ارتباط نزدیکی با نتانیاهو دارد، ادامه داد: این دعوت با هماهنگی بین خاندان حاکم در ریاض و رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، انجام می گیرد.

وی در مصاحبه ای با شبکه ۱ عبری تاکید کرد، مسئله فلسطین دیگر برای اعراب معتدل اهمیتی ندارد. او همچنین از نقشه ی رژیم اسرائیل درباره ی برگزاری نشست بین‌المللی و دعوت کشورهای عربی پرده برداشت و توضیح داد هدف رژیم در سیاست خارجی در واقع امضای توافق نامه های صلح با این کشورها و سپس شانه خالی کردن از پیمان صلح با فلسطین است. او همچنین ادعا کرد مسئله فلسطین در این کشورها مطرح نیست و فراموش شده است.

در این راستا در گزارشی از خبرگزاری معروف آمریکایی، بلومبرگ، آمده است که همکاری تکنولوژیک رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی به ویژه کشورهای خلیج پیشرفت های چشمگیری کرده ولی بدلیل تهدیدات مشترک دو طرف از جانب برخی گروه های اسلامی این مسئله از رسانه ها مخفی نگه داشته شده است.

این خبرگزاری در ادامه توضیحات شرکت شموئیل بار، یکی از اعضای سابق سازمان امنیت اسرائیل، را مثال زد. این شرکت به عربستان کمک می کند، تهدیدات تروریستی احتمالی را از طریق نظارت بر شبکه های اجتماعی ردیابی کند.

طبق این گزارش، شموئیل بار، شغل سابق خود را در سازمان امنیت رژیم اسرائیل پس از ۳۰ سال خدمت، ترک کرده تا یک شرکت تخصصی پشتیبانی از شبکه های اجتماعی مجازی، در شهر هرتسلیا (شیخ مونس) واقع در شمال تل آویو افتتاح کند.

بار به این خبرگزاری گفته بود که در ردیابی سازمان های تروریستی به زعم خودش، تخصص یافته است و توانسته کلمات و اصطلاحاتشان را رمزگشایی نماید و بدین گونه از نقشه هایشان مطلع می شود.

او این خدمات را به نیروی انتظامی، مرزبانی و سازمان های امنیتی سراسر اروپا و ایالات متحده فروخته است که همین امر باعث شهرت و ثروتش شد.

وی در پاسخ به یک سوال گفت، یک ایمیل از یکی از افراد خاندان حاکم عربستان دریافت کرده که در آن از او درخواست ملاقات شده بود. او در پاسخ توضیح داده که اسرائیلی است ولی در کمال تعجب فرستنده ی سعودی بیان کرده این مسئله برایشان اهمیتی ندارد.

بار در ادامه توضیح داد سعودی ها از سیستم ردیابی تروریست ها مطلع شده و میخواستند به آنها کمک نمایم.

او تاکید کرد تکنولوژی مورد استفاده در این سیستم این قابلیت را دارد که روزانه ۴ میلیون اکانت توییتر و فیسبوک را بررسی نماید، که این سیستم توسط سعودی ها خریداری شده است.

طبق اظهارات بار او همچنین به گسترش این پروژه پرداخته و پژوهش هایی درباره ی نگرش عمومی نسبت به خاندان حاکم انجام میدهد.

وی به هدف مخفی نگه داشتن مسئله او به کمک وکلایش شرکت جدیدی تاسیس نمود تا با حذف عنوان «اسرائیل» از ایجاد موانع در ارتباط با عربستان جلوگیری کند.

وی افزود: سعودی ها بودند که سراغ من آمدند و مادامی که کشور همکار من با اسرائیل دشمنی نداشته باشد، به همکاری ادامه خواهم داد.

شایان ذکر است که قانون رژیم صهیونیستی عربستان سعودی را در لیست دشمنان خود قرار نداده است. همچنین طبق اظهارات بار او مجوز همکاری با کشورهای عربی به استثنای سوریه، عراق و لبنان از کشورهای عربی و کشور ایران را از مسئولین رژیم صهیونیستی دریافت کرده است.

همچنین در گزارش به نقل از بار آمده: من این روزها ازادانه با سعودی ها و نمایندگان دیگر کشورهای خلیج دیدار می کنم که اکثریت این دیدارها در نشست های خارجی و مناسبت های ویژه صورت می گیرد.

وی ادامه داد تجارت و همکاری در زمینه ی تکنولوژی و اطلاعات امنیتی بین اسرائیل و گروهی از کشورهای عربی رونق زیادی ‌دارد، حتی اگر مردم و شرکت های درگیر کمتر درباره ی این مسئله به طور علنی صحبت کنند.

این خبرگزاری تاکید کرد مسئولان عربستانی از ارائه هرگونه توضیح رسمی درباره ی این اظهارات خودداری کرده و ایمیل های ارسال شده به وزارت امور داخلی و سفارت عربستان در واشنگتن بی پاسخ بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *