جابجایی و استقرار تروریستان در شمال جدی است

خبرگزاری خاورمیانه

با توجه به اینکه مقام های امنیتی در شمال کشور تاکید دارند، تروریستان همراه با خانواده هایشان در این منطقه از کشور جابجا و مستقر شده اند، باید به جدیت مورد بررسی قرار گیرد.

در جریان سال های اخیر بارها از انتقال تروریستان و یا هم ارسال تجهیزات به آنها از طریق هوا صحبت شده و این امر در بسیاری از موارد نیز صحت داشته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حالا مقام های امنیتی در شمال کشور مدعی شده اند که تروریستان در حال انتقال، جابجایی و مستقر شدن با خانواده هایشان در مناطق این بخش کشور هستند.

فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ و فرمانده زون پامیر به عنوان مقام های عالی رتبه نظامی در شمال کشور به صراحت گفته اند که تروریستان در حال جابجایی و استقرار همراه با خانواده هایشان در ولایت های شمالی هستند.

جنرال مهمند کتوازی و جنرال بابه جان گفته اند که نزدیک به ۶۰۰ تروریست همراه با فامیل هایشان در ولایت های بغلان، سرپل، تخار و فاریاب جابجا شده اند.

این مقام ها یک بار دیگر پای پاکستان را در این امر دخیل دانسته و می گویند که سازمان استخباراتی (آی اس آی) در جابجایی و انتقال این افراد نقش مهمی دارد.

گفته می شود که این تروریستان شامل شهروندان ازبکستان، چچن، تاجیکستان و پاکستان هستند.

در صورتی که این امر صحت داشته باشد، شمال کشور در سال آینده شاهد درگیری و ناامنی گسترده ای خواهد بود که نیاز دارد تا از این روند جلوگیری شود.

هرچند نیروهای امنیتی کشور با تمام مشکلات همیشه در صحنه حاضر بوده و برای دفاع از وطن جانفشانی ها کرده اند؛ اما باید این تهدید و گمانه زنی مقام های امنیتی شمال کشور را جدی گرفت.

دولت باید در مدیریت جنگی که از سوی دیگر کشورها به افغانستان تحمیل شده؛ مدیریت لازم و کارا داشته باشد تا در برابر برنامه های دشمن موفق باشد.

از سوی دیگر، رسیده گی به گمانه زنی مقام های امنیتی شمال کشور یکی از اصول دفع تهدیدات احتمالی دشمن است که باید دولت به این گمانه زنی ها پیش از پشیمانی رسیده گی لازم انجام دهد.

نباید به انتظار اقدام تروریستان بود و باید دولت شرایط را به شکلی فراهم کند که مردم ولایت های شمالی کشور در آرامش بیشتر زنده گی کنند.

نباید جبهات نبرد به همکاری استخبارات منطقه و برای گسترش نفوذ مخالفان از بخشی به بخش دیگر کشور انتقال داده شود تا نیروهای امنیتی با مشکلات عمده روبرو شوند.

باید از همین الان به فکر حل چاره بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *