کرزی: گروه‌های تروریستی با حمایت سیا بوجود آمد

حامد کرزی در حالی که از موضع سختگیرانه ترامپ در قبال پاکستان حمایت می‌کند تاکید دارد که اگر سازمان سیا نمی‌خواست هرگز گروه های تروریستی بوجود نمی آمد.

به گزارش خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری پی‌تی‌آی، حامد کرزی، رئیس‌جمهور سابق افغانستان در صحبت‌های خود در فستیوال سخنرانی جیپور در هندوستان در پاسخ به سوالی درمورد اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: این یکی از تصمیمات حساسی است که او اتخاذ کرده است. ما از اظهارنظرهایش درمورد استفاده پاکستان از افراط گرایی استقبال می‌کنیم و امیدواریم که این صحبت‌ها عملی شود.

ترامپ اخیرا پاکستان را به دروغگویی متهم کرده و گفته بود که اسلام آباد در عین حال تروریست‌ها را پناه می‌دهد به دنبال کمک گرفتن از رهبران آمریکاست و آنها را احمق فرض می‌کند و در پی این اتهام‌ها کمک‌های امنیتی به اسلام آباد را به حالت تعلیق درآورد.

رئیس‌جمهور سابق کشور، با انتقاد شدید از “حمایت پاکستان از نیروهای افراط گرا” گفت که نباید اقدامی علیه مردم پاکستان صورت بگیرد و ادامه داد: شبه‌نظامیان مورد حمایت دولت اسلام آباد هستند نه مردم پاکستان.

کرزی همچنین به فاکتورهایی اشاره کرد که باعث ظهور القاعده شده و ادامه داد: این گروه بدون حمایت آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا هرگز ظهور نمی‌کرد.

وی همچنین به عبارت ضد آمریکایی که در ۲۰۰۱ و زمانی که رهبر موقت افغانستان شده بود و از آن استفاده می‌کرد، اشاره کرد و گفت: من همیشه حامی آمریکایی‌ها و شخصی حامی غرب بودم. من یک مرد شرقی بدون دیدگاه‌های شرقی هستم. علت اصلی مخالفت من با آمریکا آن است که آنها روی مردم کشور من و روی روستاها بمب انداخته‌اند و مردم من را زندانی کردند. آنها ما را نابود کردند و این باعث شد که من علیه سیاست آمریکایی باشم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *