ارتش زیمبابوه به دنبال کودتا/ کنترل رادیو تلویزیون ملی این کشور به دست ارتش

ارتش زیمبابوه در پی با تشدید بحران بر سر جانشینی رئیس جمهور این کشور، شب گذشته به شبکه تلویزیون رسمی این حمله ور شده و کنترل آن را به دست گرفتند.

به گزارش گروه خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی تشدید بحران بر سر جانشین احتمالی “رابرت موگابه” رئیس‌جمهوری، زیمبابوه ارتش این کشور، شب گذشته شبکه تلویزیون دولتی( ZBS)  را به کنترل خود درآورد‌ه‌اند.

این اقدام نظامی ارتش زیمبابوه مقدمه ای برای کودتا علیه موگابه تلقی میشود، اما افسرانی در ارتش این زیمبابوه با انتشار بیانیه ای از تلویزیون رسمی این کشور، وقوع کودتای نظامی را رد کردند.

در بیانیه رسمی ارتش زبمبابوه آمده است: «حال موگابه، رئیس‌جمهوری خوب است و آنها( افراد ارتش) جنایتکاران پیرامون موگابه را هدف قرار می‌دهند.»

پیشتر سفارت آمریکا در هراره، به اتباع خود در زیمبابوه هشدار داده بود که در پی مبهم بودن اوضاع امنیتی و سیاسی در این کشور، در خانه‌های‌شان بمانند.

اختلافات اخیر در زیمبابوه پس از آن شکل گرفت که موگابه، “امرسون منانگاگوا” معاون خود را، که از حمایت ارتش برخوردار است و گزینه اصلی جانشینی رئیس‌جمهور محسوب می‌شود، برکنار کرد. در مقابل، امرسون منانگاگوا از زیمبابوه گریخت و اعلام کرد که جانش در خطر است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *