کاهش محبوبیت اوباما ادامه دارد

بنابر نتایج یک نظرسنجی جدید، میزان محبوبیت باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا در پنجمین سال دوره ریاست جمهوری‌اش همچنان روند نزولی را طی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نظرسنجی مرکز تحقیقاتی “پیو” که بتازگی نتایج آن منتشر شد، فقط ۴۱ درصد از پرسش شوندگان عملکرد اوباما را تایید کردند، این درحالی بود که ۵۳ درصد از آن ناراضی بودند، این تفاوت ۱۲ درصدی تا کنون در دوره ریاست جمهوری اوباما بی‌سابقه بوده است .

بنابر نتایج نظرسنجی میزان محبوبیت جدید اوباما به میزان محبوبیت جرج دابیلو بوش رئیس جمهور پیشین امریکا شبیه شده است، در پنجمین سال دوره ریاست جمهوری جرج دابلیو بوش فقط ۳۶ درصد عملکرد وی را تایید می‌کردند، این درحالی بود که مطابق با نظرسنجی انجام شده در دسامبر ۲۰۰۴ میلادی، ۴۸ درصد عملکرد وی را تایید کرده بودند.

بنابر نتایج این نظرسنجی، عملکرد اوباما در زمینه مسایل اقتصادی در چهار سال گذشته بیش از آن که مثبت باشد منفی و تدابیر فعلی وی نیز بدترین عملکرد در دوره ریاست جمهوری‌اش ارزیابی شده است.

۶۵ درصد از پرسش شوندگان از نحوه مدیریت اوباما در بهبود اوضاع اقتصادی ناراضی هستند و فقط ۳۱ درصد آن را تایید میی‌کنند.

بنابر نتایج این نظرسنجی، ۷۵ درصد از پرسش شوندگان مستقل از عملکرد اقتصادی اوباما ناراضی هستند، این درحالی است که ۳۴ درصد از دموکرات‌ها نیز عملکرد وی را تایید نمی‌کنند.

درباره سیاست‌های صحی و درمان نیز ۵۹ درصد از پرسش شوندگان عملکرد وی را منفی ارزیابی کردند، دولت اوباما به دلیل “قانون خدمات درمانی و صحی” موسوم به “اوباماکر” با انتقادات جدی روبروست.

رئیس جمهور امریکا روز پنجشنبه(۱۶ آبان) در گفت و گو با شبکه خبری ان بی سی نیوز از شهروندان امریکایی به دلیل لغو بیمه سلامتی‌شان در نتیجه “قانون خدمات درمانی و صحی” عذرخواهی کرد.

این عذرخواهی اوباما پس از وعده‌های مکرر وی مبنی بر بهره‌مندی افراد از بیمه صحی خدمات درمانی انجام شد.

اوباما گفت: متاسفم که آن‌ها به دلیل ضمانت‌هایی که از من دریافت کرده بودند در چنین شرایطی گرفتار شدند .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *