پیام تبریکی سران کشورهای مختلف جهان به مناسبت ۲۸ اسد

شماری از سران کشور های مختلف جهان پیام های تبریکیهء خویش را به مناسبت نود وچهارمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان عنوانی حامد کرزی فرستاده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیام تبریکیهء خویش ضمن صمیمانه ترین تبریکات اش به مناسبت نود و چهارمین سالگرد استرداد استقلال کشور ابراز داشته است که روسیه اهمیت بزرگی برای تحکیم مناسبات دوستانه با افغانستان قایل است و در آینده آماده است تا کمک های لازم را به افغانستان ارائه کند.

 خانم “پارک گئون های” رئیس جمهور جمهوری کوریا در پیام تبریکیهء خویش،  اظهار امیداوری کرده است که روابط دوستانه و خوب میان دو کشور بتواند در عرصه های مختلف برای منفعت مردمان دو کشور در سالهای های آینده هر چه بیشتر تقویت یابد.

اعلیحضرت جیگمی خسار پادشاه بوتان در پیام تبریکیه اش عنوانی حامد کرزی  و مردم افغانستان، خاطر نشان نموده است که موصوف یقین دارد که روابط نیک و دوستانه میان دو کشور در آینده گسترش و تقویت مزید خواهد یافت.

جیورجیو ناپولیتانو رئیس جمهور ایتالیا نیز طی پیامی تبریکیه ای عنوانی حامد کرزی، نود و چهارمین سالگرد استرداد استقلال کشور را به وی و ملت افغانستان تبریک گفته و برای افغانستان رفاه و صلح سراسری آرزو کرده و از پشتیبانی کشورش در جهت تقویت ثبات و برقراری صلح و امنیت در افغانستان اطمینان داده است.

اسلام کریموف رئیس جمهور ازبکستان بر علاوه اینکه صمیمانه ترین تبریکات و تهنیت قلبی خود را بمناسب سالگرد استقلال کشور ابراز داشته، برای افغانستان صلح پایدار، رفاه و ترقی آرزو کرده است.

عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر ضمن تبریکی سالگرد استرداد استقلال افغانستان، به حامد کرزی اطمینان داده است که با وی در راستای تقویت روابط دوجانبه برای منفعت هر دو کشور کار خواهد کرد.

همچنان به مناسبت نود و چهارمین سالگرد استرداد استقلال کشور، پیام های تبریکیهء عنوانی حامد کرزی رئیس جمهور اسلامی افغانستان از سوی خانم کونتین برایس گورنر جنرال آسترالیا و داکتر تونی تان کینگ یام رئیس جمهوری سینگاپور آمده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *