تدابیر امنیتی برای عاشورا چه بود ؟

خبرگزاری خاورمیانه / میز امنیت

وزارت امور داخله، همزمان با فرارسیدن عاشورای حسینی، از افزایش تدابیر امنیتی در پایتخت و دیگر ولایت های کشور خبر می دهد.

به گزارش خاورمیانه،  صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله در گفت و شنود با خاورمیانه، اظهار داشت که برای برگزاری هرچه بهتر مراسم عاشورای حسینی، تعداد نیروهای امنیتی در پایتخت و ولایت های کشور افزایش یافته بودند.

وی گفت :«حال در تامین امنیت موفق بودیم و توانستیم امنیت این روزها را تامین کرده و انتظار می رود با تدابیر جدی تر، روز عاشورا نیز بدون کدام مشکل، سپری شود.» به گفته وی، تدابیر امنیتی از سه روز پیش شدت یافته و نیروهای امنیتی در تمام چهارراهی ها و مرکزهای مزدحم پایتخت، حضور یافته و موارد مشکوک را مورد بررسی جدی قرار می دهند.

صدیقی اظهار داشت که نیروهای امنیتی، تمام موترها را مورد تلاشی و بازرسی قرار داده و در طول شبانه روز مصروف گزمه و تامین امنیت مراسم عاشورای حسینی هستند. در عین حال، وی از مردم نیز خواست تا برای تامین هرچه بهتر امنیت روزهای محرم، با نیروهای امنیتی همکاری کرده و موارد مشکوک را در اسرع وقت با پولیس درمیان بگذارند.

سخنگوی وزارت امور داخله افزود که مردم می توانند با شماره ۱۱۹، نیروهای امنیتی را از موارد مشکوک باخبر ساخته و در تامین امنیت با آنها همکار باشند.

در عین حال، صدیقی از تمام دسته های عزاداری و مردم بخاطر همکاری با نیروهای امنیتی قدردانی کرده و بازهم از آنها خواست تا در هماهنگی با نیروهای امنیتی، عمل کرده و از برخورد با دیگر مردم و بندش راه ها خودداری کنند.

به گفته وی، نیروهای امنیتی با تمام دسته های عزاداری هماهنگ و همکار بوده و به موترها و وسایط نقلیه اجازه حضور در مراکز مزدحم شهر را نخواهند داد که در این راستا، صبوری مردم نیز مهم است.

از سوی دیگر، مردم پایتخت، ضمن خوب توصیف کردن امنیت در روز عاشورا، از نیروهای امنیتی می خواهند تا در تامین امنیت کوشا باشند. علی نصیر، یکتن از عزاداران در شهر کابل به خاورمیانه گفت که عزاداری برای امام حسین (ع) در دل و جان او و امثال او هست؛ اما نیروهای امنیتی در برگزاری مراسم بهتر عزاداری خوب کار کردند.

به گفته وی، نیروهای امنیتی باید در تامین امنیت کوشا بوده و از تمام توان شان در این راه استفاده کنند.

در عین حال، این عزادار اظهار داشت که مردم هم باید در تامین امنیت، با نیروهای امنیتی همراه و همکار باشند و از هرگونه مداخله در کار آنها خودداری کنند.

نگرانیها از تامین امنیت و تدابیر امنیتی در عاشورای حسینی در حال ابراز میشود که دو سال پیش در یک حمله انتحاری خونین، تعداد زیادی از عزاداران حسینی در نزدیکی زیارت حضرت ابوالفضل (ع) شهر کابل، به شهادت رسیده و تعداد زیادی نیز زخمی شده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *