امریکا و اسرائیل طراحان اصلی جنگ یمن هستند

امروز مصادف است با چهارمین سال جنگ اقتصادی و نظامی ائتلاف سعودی اماراتی ضد ملت یمن که با آماری وحشتناک از کشته و زخمی ها به پایان میرسد و سال پنجم جنگ در سایه حمایت های دورغین جامعه بین الملل و مدافعان حقوق بشر آغاز میگردد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، با وجود گذشت چهار سال از جنایات، ظلم و قتل کودکان و زنان آمارهای منتشر شده از تلفات جنگ این کشور حکایت از وحشی گری و درنده بودن ائتلاف متجاوز عربستان و متحدانش دارد.

در همین حال، «سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنرانی چهارمین سالگرد مقاومت مردم این کشور در برابر جنگ ائتلاف سعودی اظهار داشت امریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل طرح ریزان اصلی این جنگ هستند و عربستان سعودی پیاده کننده نقشه های آنهاست.

رهبر انصارالله در ابتدای سخنرانی خود از مقاومت و پایداری نیروهای یمنی و ملت این کشور تمجید و توصیف کرده و گفت متجاوزان چهار سال است که مهمترین کشور منطقه را با بهترین ملت آن هدف قرار داده‌اند تا بتوانند این ملت را از هم دور کنند.

الحوثی با اشاره به اقدامات خصومت آمیز اخیر دونالد ترامپ در خصوص بلندیهای «جولان» گفت بدیهی است جولان جز جدانشدنی کشور سوریه است.

در عین حال او در پایان گفته هایش از مردم یمن خواست تا در تظاهرات فردا به مناسبت ورود به پنجمین سالروز مقاومت در برابر تجاوزات اشغالگران، حضور گسترده‌ ای داشته باشند.

بر اساس آماری که مرکز حقوق و توسعه یمن (ORG LCRDYE) منتشر کرد، با گذشت ۴ سال از آغاز تجاوز سعودی اماراتی به یمن، بیش از ۱۵ هزار و ۱۸۵ غیرنظامی در نتیجه حملات هوایی جنگنده‌ های عربستان سعودی کشته شده که ۳۵۲۷ تن از آنها کودک و ۲۲۷۷ تن آنان زنان هستند. همچنین در نتیجه این حملات، ۲۳۸۲۲  غیرنظامی زخمی شده‌ اند که از میان آنها می‌ توان به ۳۵۲۶ کودک و ۲۵۸۷ زن اشاره کرد.

خبرهای مرتبط:

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *