۱۶۰ نفر بر اثر برفباری ها و طوفان در کشور جان باخته اند

محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، در رابطه به حوادث طبیعی اخیر در کشور پیام داده و گفته است از اول جدی سال جاری تا کنون ۱۶۰ تن از شهروندان کشور بر اثر بارش برف و طوفان‌ها در کشور جان باخته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، همچنین در این مدت صدها منزل رهایشی تخریب شده و بیشترین تلفات انسانی در ولایت نورستان، بدخشان، پروان و غزنی بوده‌است.

آقای غنی در این پیام خود تاکید کرده است که در روزهای اخیر شاهد بارش برف و باران در مناطق مختلفی از کشور بودیم، رویدادی که از نظر رشد زراعت و افزایش ذخایر آبی و تقویت مالداری در سال جدید بسیار ارزشمند است.

وی گفته است که باید خداوند مهربان را بخاطر این نعمت طبیعی سپاسگزار باشیم و آن را به فال نیک بگیریم و سالی را که در پیش داریم سالی همراه با برکت و نعمت بدانیم. امیدواریم فراوانی نعمت و افزایش امنیت در سرتاسر کشور ما در سال آینده محسوس باشد و مردم عزیز ما در آرامش و اطمینان خاطر بسر ببرند.

او افزود است که همزمان هر رویداد طبیعی با عوارض جانبی همراه بوده است، برف باری‌های اخیر در  برخی مناطق سبب تلفات جانی و مالی برای شماری از شهروندان شده است.

رئیس جمهورغنی می‌گوید تلفات جانی احیانا در اثر بی توجهی به هشدارهای قبلی مسئولین اتفاق افتاد و ما را در اندوه نشانده است.

در پیام رئیس جمهورغنی آمده است که حکومت با توجه به تجربۀ سال‌های گذشته و ایجاد مکانیسم مقابله با حوادث و رسیدگی به آسیب‌دیدگان در یکی دو سال اخیر، پیش از شروع برف‌باری آمادگی‌های ممکن را گرفته بود و از نخستین روزهای حادثه دست به کار شد تا کسانی را که در برف‌کوچ‌ها گیر افتاده بودند نجات دهد.

به گفته وی، هماهنگی بین وزارت‌ها و ادارات مربوطه باعث شده که تنها در ولایت‌ غزنی بیشتر از هزار نفر از حوادث طبیعی نجات داده شوند و همچنان بسیاری از راه‌های بین ولسوالی‌ها و ولایات و برخی شاهراه‌های کشور که به دنبال این برف‌باری مسدود شده بود با اقدامات عاجل مسئولین و زحمات شبانه روزی کارکنان این بخش‌ها بیشتر این راه‌ها پاکسازی و از نو به روی عابرین گشوده شود و مشکل عبور و مرور برطرف گردد.

رئیس جمهور در این پیامش گفته است: چنان‌که در قرآن مجید بارها تذکر رفته است باران و فراوانی آب و سیراب‌شدن زمین با آن از نعمت‌های مهم الهی شمرده می‌شود، و اکنون برای مردم ما برطرف‌شدن خطر قحطی و خشک‌سالی خود نعمت و رحمت بزرگ الهی است که به لطف و مرحمت او حاصل شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *