یک شهروند مجرم ایرانی به مقام های آن کشور تحویل داده شد

IARANنیروهای امنیتی کشور یک شهروند مجرم ایرانی را بعد از سه سال اقامت در افغانستان، به پولیس بین المللی ایران تحویل دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این شهروند ایرانی، صبح امروز (۱۰اسد) در میدان هوایی بین المللی «حامد کرزی» به پولیس بین الملل ایران تحویل داده شد.

مقام های امنیتی می گویند که این فرد به نام الیاس از سه سال پیش در افغانستان حضور داشته و موفق شده بود تذکره تقلبی نیز دریافت کند.

در عین حال، مقام های پولیس بین المللی ایران می گویند که این فرد در سال ۱۳۸۹ پس از شرکت در قتل عمد و آدم ربائی مسلحانه به افغانستان فرار کرده بود.

به گفته این مقام ها، الیاس بعد از ارتکاب چند جرم در افغانستان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده و به پولیس بین المللی ایران تحویل داده شد.

تحویل این متهم در چهارچوب موافقت نامه استرداد مجرمان میان ایران و افغانستان که در سفر سال گذشته «حسن قشقاوی» معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه ایران به کابل، انجام شده است.

در این سند همکاری، معاونان وزیران خارجه دو کشور بر لزوم همکاری های بیشتر در زمینه استرداد مجرمان اتباع کشورهای طرف مقابل و نیز انتقال محکومان به حبس و همکاری های قضائی میان کابل ـ تهران تاکید کردند

Author

About Author