کوریای شمالی پنجمین آزمایش هسته ای خود را انجام می دهد

151210104403_kim_korea_reuters_512x288_reuters_nocreditیک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد احتمال دارد که کوریای شمالی در تدارک انجام پنجمین آزمایش هسته ای خود در آینده نزدیک باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از ایرنا، قضاوت این اندیشکده بر اساس تصاویر ماهواره های تجاری از محل آزمایش هسته ای کوریای شمالی در تاریخ پنجم ماه می صورت گرفته است.

تارنمای ‘۳۸ نورث’ که توسط دانشکده مطالعات پیشرفته بین المللی دانشگاه جان هاپکینز اداره می شود، اعلام کرده است که این تصاویر جابجایی وسیله ای را در محل نشان می دهد که غالبا به جز موقع انجام آزمایش های هسته ای در آنجا دیده نشده است.

این گمانه زنی وجود داشت که کوریای شمالی ممکن است پنجمین آزمایش هسته ای خود را طی برگزاری کنگره حزب حاکم کارگران که اکنون در جریان است، انجام دهد.

تحلیلگران پایگاه اینترنتی ‘۳۸ نورث’ گفتند که تصاویر گرفته شده از محل آزمایش پونگیه – ری حکایت از آن دارد که پیونگ یانگ ممکن است در تدارک یک آزمایش هسته ای در آینده نزدیک باشد.

یک مقام ارشد آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد این گزارش بار دیگر از کوریای شمالی خواست از ‘اقداماتی که باعث بی ثباتی بیشتر منطقه خواهد شد پرهیز کند و به تعهدات قبلی خود در مورد خلع سلاح هسته ای پایبند باشد.’

Author

About Author