حکم اعدام محمد مرسی به تعویق افتاد

4D5D5A66-0A9F-4DCC-9D45-AFFC5DCDC3C1_mw1024_mh1024_sدادگاه جنایی قاهره که قرار بود امروز حکم محمد مرسی و ۱۰ متهم دیگر را در پرونده جاسوسی برای قطر اعلام کند؛ ۶ تن از متهمان را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از شبکه خبری الجزیره مباشر قطر، دادگاه جنائی قاهره قرار بود روز امروز شنبه حکم محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور را در پرونده جاسوسی برای قطر را صادر کند.

شبکه خبری «الجزیره»، گزارش داد دادگاه جنائی قاهره اعلام کرد ۶ نفر از متهمان این پرونده به اعدام محکوم شده‌اند و حکم آنها برای تأیید به مفتی مصر ارجاع داده شده است.

دادگاه مرسی را متهم کرده بود که اسناد مهم دولتی مربوط به امنیت ملی مصر را در زمان ریاست جمهوری‌اش برای دولت قطر فاش کرده است.

رئیس جمهور برکنار شده مصر تا کنون در پرونده قتل معترضان در برابر کاخ الاتحادیه به ۲۰ سال زندان محکوم شده، او در پرونده فرار از زندان وادی النطرون نیز به اعدام محکوم شده است.

این در حالی است که نخستین رئیس جمهوری اسلام گرا و منتخب تاریخ مصر پیش از این نیز در دو پرونده دیگری به اعدام و همچنین تحمل ۲۰ سال زندان محکوم شده است.

Author

About Author