کوریای جنوبی یک میلیون دالر به آوارگان عراقی کمک میکند

درخواست یونیسف برای کمک فوری به آوارگان عراقیکوریای جنوبی اعلام کرد که علاوه بر کمک های مالی قبلی، یک میلیون دالر دیگر برای کمک به آوارگان و جنگ زدگان عراقی اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، با احتساب این اقدام کوریای جنوبی، میزان کمک های این کشور در سال جاری میلادی به پناهجویان و آوارگان ناشی از جنگ در عراق به ۶ میلیون دالر رسیده است.

وزارت امور خارجه کوریای جنوبی امروز – چهارشنبه – در بیانیه ای با اشاره به بحران انسانی در عراق اعلام کرد که بحران آوارگان در عراق یکی از بزرگترین و بدترین مشکلات بشردوستانه جهان در شرایط فعلی است و پیش بینی می شود میزان پناهجویان این کشور همچنان سیر صعودی داشته باشد.

آمارها نشان می دهد که هم اکنون حدود بیش از هشت میلیون نفر از عراقی ها به کمک های فوری بین المللی نیازمند هستند.

این درحالی است که کوریای جنوبی می گوید دستکم بالای سه میلیون نفر در داخل عراق به دلیل جنگ آواره شده اند که این میزان هر روز در حال افزایش است.

کوریای جنوبی اعلام کرد که کمک های بشردوستانه خود به مردم عراق را از کانال های بین المللی از جمله یونیسف، برنامه جهانی غذا و دیگر نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد در اختیار آنها قرار می دهد.

همچنین بر این اساس اعلام شده که سازمان ویژه ای به نام «اف اف آی اس» راه اندازی شده که وظیفه اش اسکان دادن عراقی ها در مکان های باثبات است تا به بازگشت آنها به کشورشان کمک شود.

وزارت امور خارجه کوریای جنوبی همچنین تاکید کرده است که با اسکان آنها در نقاط دیگر عراق بتدریج آوارگان می توانند برای بهبود شرایط کشورشان نقش شایسته ای ایفا کنند.

بر اساس این گزارش، یک میلیون دالری که کوریای جنوبی برای کمک به آوارگان عراقی اختصاص داده برای یاری در امر اسکان مجدد پناهندگان عراقی، حمایت آنها برای بازگشت به خانه و کاشانه خویش و همچنین در جهت کمک به بهبود وضعیت معیشتی در محل زندگی آنها صرف خواهد شد.

Author

About Author