کمک میلیونی اسرائیل به پروژه شارلی ابدو

برخی از فعالان اسرائیل روز سه‌شنبه بنا به دستور وزیر خارجه رژیم اسرائیل اقدام به توزیع نشریه هتاک فرانسوی

برخی از فعالان اسرائیل روز سه‌شنبه بنا به دستور وزیر خارجه رژیم اسرائیل اقدام به توزیع نشریه هتاک فرانسوی در میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت خارجه رژیم اسرائیل، برای کمک به “پروژه شارلی ابدو” چندین محموله از نسخه های اخیر نشریه موهن شارلی ابدو را خریداری کرده و به طور رایگان در نقاط مختلف جهان و سرزمین های اشغالی توزیع می کند.

این نشریه با چاپ تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) در روزهای گذشته موجب خشم مسلمانان شده بود.

پایگاه ایریش‌تایمز گزارش داد برخی از فعالان اسرائیلی و حزب آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم اسرائیل نسخه‌های از این نشریه فرانسوی را خریداری و آن را به طور رایگان میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی توزیع کرده‌اند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کتاب در فلسطین بعد از اعتراض غیریهودی‌های تل آویو از اقدام به فروش این نشریه خودداری کرد و فقط نسخه‌هایی از آن را به طور آنلاین به فروش رساند.

آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم اسرائیل پس از این اقدام از تصمیم حزب “تل آویو خانه ما” برای توزیع هزاران نسخه از شماره اخیر این نشریه که شامل کاریکارتوهای موهن علیه پیامبر اسلام (ص) بود خبر داد و آن را اقدامی در راستای “آزادی بیان” توصیف کرد.

این ادعا در شرایطی مطرح می شود که یکی از کاریکاتوریست های این نشریه که چندی پیش اقدام به طراحی یک شخصیت یهودی کرده بود، با فشار رژیم اسرائیل و به دستور دولت فرانسه، اخراج شد.

رژیم اسرائیل و حامیان غربی و عربی اش، پیش از این نیز بارها به این روش به فعالان عرصه های اجتماعی، هنری و رسانه ای مطیع خود یاری رسانده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *