کمپبل خواستار افزایش اختیارات نظامیان آمریکایی در افغانستان شد

139310250843309144524024فرمانده سابق نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان می گوید اختیارات نظامیان آمریکایی در افغانستان باید افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از «رویترز»، جنرال «جان کمپبل» فرمانده سابق نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان به باراک اوباما پیشنهاد داد که دامنه فعالیت‌های نظامیان آمریکایی در افغانستان باید بیشتر شود.

کمپبل از ارائه جزئیات بیشتر در مورد این اختیارات اضافی خودداری کرده است.

این در حالی است که نیروهای امنیتی افغان در مناطق مختلف افغانستان با مخالفان دولت در حال جنگ هستند و معنی افزایش اختیارات نیروهای آمریکایی ممکن است شرکت در درگیری‌های مستقیم و کمک به نیروهای افغان نیز باشد.

کمپبل افزود: نیروی بیشتری را درخواست نکردم، بنابراین تنها راهی که می‌تواند موثر واقع شود، احتمالا تغییر برخی از اختیاراتی است که نظامیان ما در افغانستان دارند، اختیاری که بتوانیم حمله کنیم، اختیاری که نتوانیم حمله کنیم، در چه سطحی می‌توانیم برنامه آموزش، مشاوری و کمک به نیروهای امنیت ملی افغانستان را پیش ببریم.

وی ادامه داد: بنابراین از مقامات ارشد درخواست تغییراتی را در اختیارات نظامیان کرده‌ام.

کمپبل بیان کرد: جنرال «جان نیکلسون» نیز به این موضوع پی خواهد برد.

فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در مورد نیروی هوایی افغانستان اظهار داشت: سطح توان این نیروها تا سال ۲۰۲۰ میلادی به سطح لازم نخواهد رسید.

دولت اوباما چند ماه پیش دستور هدف قرار دادن افراد وابسته به گروه تروریستی داعش در افغانستان را به نیروهای خود اعلام کرد.

هفته گذشته «جان نیکلسون» به طور رسمی فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو را تحت عنوان «حمایت قاطع» در افغانستان به عهده گرفت و آغاز بکار کرد.

Author

About Author