کشته شدن ۳۲ طالب در ولسوالی برکه

مقام‌های ولایت بغلان از کشته شدن ۳۲ طالب مسلح در جریان نبردهای شب گذشته این گروه که پس از حمله تهاجمی بالای مرکز ولسوالی برکه صورت گرفت، خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال اکرام‌الدین سریع، فرمانده پولیس بغلان امروز (۲۶ثور) در کنفرانس خبری مشترک با والی و فرمانده اردوی ملی در بغلان گفت، در نتیجه مقاومت نیروهای امنیتی در برابر حمله تهاجمی طالبان مسلح در مرکز ولسوالی برکه، ۳۲ طالب مسلح بشمول ملا جانو، ملا وکیل، ملا عباس و قاری جمعه گل از فرماندهان مهم و کلیدی این گروه کشته و چندین تن دیگر زخمی شده‌اند.

فرمانده پولیس بغلان می‌گوید، نیروهای کمکی به این ولسوالی اعزام شده و آماده هرگونه مبارزه در برابر تحرکات طالبان مسلح هستند.

پس از آنکه طالبان مسلح جمعه شب گذشته حملات‌شان را بالای مرکز ولسوالی برکه آغاز کردند، پس از درگیری‌های چندین ساعته و وارد شدن تلفات به دو طرف، این حمله پایان یافت و شب گذشته یک‌بار دیگر این گروه بگونه گسترده‌ای دست به حمله زدند و تا بامداد روز سه‌شنبه این درگیری ادامه داشت.

مقام‌های امنیتی گفتند که در این درگیری به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است؛ اما گفته می‌شود نزدیک به دو هزار خانواده از منازل‌شان بیجا شده و بازار این ولسوالی تعطیل است.

محراب‌الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *