کشتار بیرحمانه عربستان با بمب های خوشه ای امریکا در یمن

مقام های دیده بان حقوق بشراعلام کرده اند که عربستان سعودی با بمب خوشه ای امریکا در یمن دست به کشتار بیرحمانه ای زده است.

alalam_635665001913838904_25f_4x3مقام های دیده بان حقوق بشراعلام کرده اند که عربستان سعودی با بمب خوشه ای امریکا در یمن دست به کشتار بیرحمانه ای زده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شبکه خبری روسی «راشا تودی» با اشاره به خرید انبوه تسلیحاتی کشورهای خاورمیانه بویژه عربستان از امریکا نوشت: سعودی ها با هر بار استفاده از بمب های خوشه ای ساخت امریکا در یمن، تمامی موجودات زنده حاضر در محل انفجار را می کشند.

راشا تودی نوشت: هرچند مذاکرات ایران و ۱+۵ هنوز به نتیجه نهایی منجر نشده است، اما شرکت های تسلیحاتی امریکا از هم اکنون از این مذاکرات به عنوان بهانه فروش گسترده سلاح به کشورهای خاورمیانه استفاده می کنند.

در ادامه گزارش آمده است: عربستان سعودی که سال گذشته ۸۰ میلیارد دالر برای سلاح هزینه کرد و به احتمال زیاد ۱۰ فروند بالگرد «سیکورسکی ام اچ – ۶۰ آر» از شرکت امریکایی «یونایتد تکنالوجیز» دریافت خواهد کرد.

این در حالی است که عربستان در حال انجام عملیات نظامی علیه یمن است.

استیفن گوس مدیر اجرایی بخش تسلیحات سازمان دیده بان حقوق بشر گفته است که عربستان از بمب خوشه ای در حمله به یمن استفاده کرده که هر کدام از این بمب ها در منطقه ای به وسعت یک زمین فوتبال تمام انسان ها و حیوان ها را می کُشد.

گوس در گفت وگو با تلویزیون راشا تودی گفت: امریکا بمب های خوشه ای را در اختیار عربستان و امارات قرار داده است.

بر اساس این گزارش، با پیش بینی توافق هسته ای بین ۱+۵ و ایران، اسراییل نیز یکی از دریافت کنندگان «کمک نظامی اضطراری» امریکا است.

به گزارش بلومبرگ، کنگره امریکا چندی قبل فروش ۱.۹ میلیارد دالر سلاح به اسراییل را تصویب کرد و امریکا تلاش می کند تا افزایش عرضه سلاح به اسراییل و کشورهای خلیج فارس را با اشاره به نیاز به بی اثر کردن «مزیتی» که ایران ممکن است بر اثر توافق هسته ای به دست آورد، توجیه کند.

 

Author

About Author