کرزی: نیروهای خارجی به طالبان کمک میکنند

رئیس جمهور کرزی در اظهارات تازه اش باردیگر نیروهای خارجی را به کمک به طالبان متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،حامد کرزی در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت: بسیاری از مردم افغانستان معتقدند نیروهای خارجی کمک هایی به طالبان می کنند و این کمکها عامل تقویت این گروه شده است.

کرزی با اشاره به دریافت گزارشی از فرماندار ولایت سرپل بین غزنین و قندهار گفت، براساس این گزارش چندی پیش در منطقه میزان در روستایی به نام حاتم چرخبالهای ناتو محموله هایی را در منطقه ای فراتر از دسترس دولت افغانستان به زمین انداختند که ما در حال بررسی آن هستیم.

رییس جمهورکرزی گفت: اگر چنین محموله هایی در منطقه ی انداخته می شود که دولت و نیروهای افغان حضور ندارند،این به چه معنا است.

کرزی در پاسخ به سوالی درباره علت شریک نامطمئن نامیدن اوباما به وی گفت: آنها مرا یک شریک نامطمئن نامیدند زیرا در جایی که از ما انتظار همراهی داشتند با آنها همراهی نکردیم.

وی آنها از ما می خواستند زمانی که غیرنظامیان کشته می شوند،سکوت اختیار کنیم،اما این امکانپذیر نیست زیرا وظیفه ما دفاع از مردم افغانستان است.

حامد کرزی گفت: فعالیت ناتو تاکنون منجر به رنجش بسیاری از مردم افغانستان و تلفات زیادی شده و دستاوردی به همراه نداشته است زیرا امنیت در کشور برقرار نشده درحالیکه ما خواهان برقراری امنیت کامل در کشور هستیم .

رییس جمهوریافغانستان همچنین درباره انتخابات سال آینده ریاست جمهوری این کشور گفت:من نمی توانم بگویم چه کسی در انتخابات برنده می شود زیرا این مردم افغانستان هستند که تصمیم خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: پس از اتمام دوره ریاست جمهوری اصلا نگران امنیت خود نیستم و مطمئنا در افغانستان خواهم ماند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *