کرزی: امریکا باید تروریزم را هدف قرار دهد

حامدکرزی رئیس جمهوری کشورمان گفته است اگر نیروهای ناتو و در راس آن ایالات متحده امریکا می خواهند با مردم افغانستان متحد و همکار باشند، باید تروریزم را هدف قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهورضمن محکوم کردن حمله انتحاری شب گذشته در رستورانت لبنانی “لبنیز” واقع وزیر محمداکبرخان تاکید کرده که مبارزه با تروریزم زمانی به موفقیت می انجامد که میان قربانی و تروریست تفکیک صورت گیرد.

در حمله تروریستی شب گذشته که توسط سه مهاجم انتحاری صورت گرفت ۲۱ نفر بشمول چهار کارمند سازمان ملل متحد و رئیس آی ام اف در افغانستان کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند، حامد کرزی این حمله تروریستی را، به شدیدترین الفاظ محکوم کرده است.

براساس خبرنامه ای ارگ ریاست جمهوری، حامدکرزی گفت که مبارزه با تروریزم زمانی به موفقیت می انجامد که میان قربانی و تروریست تفاوت قایل شده، با عوامل تروریزم مبارزه صورت بگیرد و در این راستا، اگر نیروهای ناتو و در راس آن ایالات متحده امریکا می خواهند با مردم افغانستان متحد و همکار باشند، باید تروریزم را هدف قرار دهند.

رئیس جمهور کرزی افزود: سیاست تلقی نمودن قربانی و عامل تروریزم، هر دو به عنوان متحد ستراتیژیک، سیاستی است که در دهه گذشته موجب قربانی های بی شمار در افغانستان شده و هیچ موفقیتی نداشته است.

رئیس جمهور کشور گفت: مردم افغانستان بر این باور اند که پاکستان و ایالات متحده امریکا می توانند به روند صلح در افغانستان کمک کنند، رسیدن به صلح ایجاد یک سیاست و ستراتیژی روشن و تفکیک میان جانبداران و مخالفان صلح و آشتی افغانستان را می نماید.

رئیس جمهوری مراتب همدردی عمیق خود را با خانواده های قربانیان داخلی و خارجی این حادثه تروریستی ابراز داشته و برای مجروحان از بارگاه خداوند متعال شفای عاجل تمنا کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *