کانتینرهایی که مشکلات را زیاد کرد

13707622_10207426034826005_6876902973284980965_nدولت برای جلوگیری از حضور و یا رفتن مظاهره کننده گان به سمت ارگ ریاست جمهوری، از دو روز پیش راه های مواصلاتی به این سمت را توسط کانتینر مسدود کرده بود.

اما مظاهره امروز (۲اسد) جنبش روشنایی که به دلیل ممانعت نیروهای امنیتی در چهارراهی دهمزنگ کابل تجمع کرده بودند شاهد سه انفجار در محل تجمع بود.

در این انفجار ده ها تن کشته و زخمی شده اند که هرکدام از زخمی ها نیاز به رسیدن به بیمارستان های کابل داشتند که به وسیله موترهای شخصی و یا آمبولانس ها به بیمارستان انتقال داده می شدند.

دولت با نشر خبرنامه ای از مقام های امنیتی و صحی کشور خواسته است تا زخمی ها را به بیمارستان های مجهز انتقال دهند؛ اما همان کانتینرهای انتقال داده شده از سوی دولت، مانعی شد برای انتقال سریع زخمی ها به بیمارستان های مجهز. بیمارستانهای ایمرجنسی و جمهوریت از جمله بیمارستان های مجهز کابل هستند که راه های مواصلاتی به آنها به وسیله کانتینرها مسدود شده است.

احسان یکتن از شهروندان کابل به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«کانتینر را گذاشته اند؛ حالا باید برای انتقال زخمی ها راه زیادی را طی کرد تا به بیمارستان های مجهز برسیم.»

به گفته وی، تنها بیمارستان مجهز در نزدیکی حادثه، بیمارستان استقلال است که این بیمارستان هم جایی برای زخمی های دیگر ندارد و باید این زخمی ها به بیمارستان های دیگر انتقال داده شوند.

ذولفقار امید

این در حالی است که مقام های دولتی نیز تنها با ارسال خبرنامه هایی، به تقبیح کردن این حادثه اکتفا کرده و ابراز همدردی کرده اند. از سوی دیگر خبرهای تائید ناشده حاکی از آن است که دو تن از رهبران برجسته جنبش روشنایی (احمد بهزاد و ذولفقار امید) در بین زخمی های این حادثه هستند.

مقام های امنیتی نیز از تحقیقات بیشتر در این رابطه خبر داده اند.

گروه تروریستی داعش مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته است و گفته است که دو تن از اعضای وابسته به آنها خود را در بین مظاهره کننده گان انفجار داده اند.

طالبان مسلح نیز با نشر خبرنامه ای، این حمله را تقبیح کرده و مسوولیت آن را به عهده نگرفته اند.

Author

About Author