بیمارستان های کابل غرق در گریه و خون

43324324در نتیجه سه انفجار در بین مظاهره کننده گان جنبش روشنایی در دهمزنگ کابل، بیش از ۲۵۰ تن کشته و زخمی شده و اجساد و زخمی ها به بیمارستان های کابل انتقال داده شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این انفجارها حوالی ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر امروز (۲اسد) در چهارراهی دهمزنگ کابل رخداد.

بعد از این حادثه، رنگ و بوی بیمارستان های کشور تغییر کرده بود، بیشتر زخمی ها و کشته ها در درجه اول به بیمارستان استقلال در سه راهی علاءالدین انتقال داده شد که نزدیکترین بیمارستان به مرکز حادثه بود.

در لحظات ابتدایی بعد از انفجار بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی به بیمارستان استقلال انتقال داده شد و ساعاتی بعد از این رویداد، مادران، پدران، برادران و خواهرانی به بیمارستان آمدند که هرکدام به دنبال گمشده ای بودند.

مادری که سن وی ۵۰ ساله بود، گریه کنان در صحن بیمارستان استقلال وارد شده و از شدت گریه حرفی گفته نمی توانست، نزدیکانش گفتند که دو پسر وی بعد از انفجار لادرک شده اند.

به گفته نزدیکان این مادر، دو پسر وی در مظاهره اشتراک داشته و بعد از انفجار، تلیفون هایشان نیز خاموش شده است.

این مادر به شدت از داکتران می خواهد تا از سرنوشت پسرانش به وی خبر بدهند.

به مانند این مادر شمار زیاد دیگری نیز به دنبال گمشده های خود هستند و اکثر آنها بعد از آگاهی از نبودن عزیزانشان در بیمارستان استقلال بلافاصله به بیمارستان های دیگر مراجعه می کنند؛ اما کانتینرهای جاگذاری شده از سوی دولت، کار رفتن آنها را با مشکل اساسی روبرو می سازد.

از سوی دیگر، شماری از جوانان، مردان و زنان با حضور در بیمارستان استقلال، به زخمی های حادثه خون اهدا می کنند.

ذبیح در صف طولانی خون دهی ایستاده و به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«اهدای خون کار اندکی است که از عهده من بر می آید، وضعیت شماری از زخمی ها خوب نیست و نیاز جدی به خون دارند.»

وی از دولت خواست تا از حداکثر امکانات برای رسیده گی به وضعیت زخمی های این حادثه استفاده کند.

هرچند حضور بیشمار مردم برای اهدای خون در بیمارستان استقلال نیاز جدی احساس می شود؛ اما در برخی مواقع نیز حضور بیش از حد آنها، باعث شلوغی بیمارستان شده است.

با توجه به مصروف بودن داکتران و مسوولان بیمارستان استقلال، موفق به گرفتن نظرات آنها نشدیم؛ اما در تمام اتاق های بیمارستان زخمی های حادثه حضور دارند.

تنها در بیمارستان استقلال وضعیت به این شکل نیست، بیمارستان های امنیت ملی، چهارصد بستر، سردار داود خان، ایمرجنسی و جمهوریت کابل نیز شاهد حضور مادران، پدران، برادران و خواهرانی است که به دنبال عزیزانشان هستند.

گروه تروریستی داعش مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته و گفته است که دو تن از اعضای وابسته به آنها خود را در میان مظاهره کننده گان انفجار داده اند.

مقام های حکومتی و غیرحکومتی نیز تنها به تقبیح این حادثه بسنده کرده و با زخمی ها و خانواده های کشته شده گان، ابراز همدردی کرده اند.

Author

About Author