چین به آمریکا نسبت به حمایت از استقلال‌طلبان تایوان هشدار داد

پس از سفر نامزد اپوزیسیون انتخابات آتی ریاست جمهوری تایوان به واشنگتن برای جلب حمایت مقامات آمریکایی، دولت چین به آمریکا

پس از سفر نامزد اپوزیسیون انتخابات آتی ریاست جمهوری تایوان به واشنگتن برای جلب حمایت مقامات آمریکایی، دولت چین به آمریکا نسبت به ارائه “نشانه‌های اشتباه” درباره تایوان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری رویترز، سفر ۱۲ روز سایی اینگ ون، رئیس حزب ترقی‌خواه دموکراتیک به شش شهر آمریکا در حالی صورت گرفته که بسیاری این اقدام را تلاشی برای کاهش نگرانی‌های آمریکا نسبت به گرایش این کشور به چین در صورت برنده شدن وی در انتخابات آتی می‌دانند.

این در حالی است که واشنگتن از سیاست «چین واحد» حمایت می‌کند و همزمان یکی از متحدان اصلی تایوان است. وزارت خارجه آمریکا نیز از ارائه جزئیات درباره دیدار سایی اینگ ون خودداری کرده است اما گفته می‌شود که وی با سران کنگره دیدار کرده است.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به سفر اخیر کاندیدای اپوزیسیون و حامی استقلال انتخابات آتی ریاست‌جمهوری تایوان اعلام کرد: چین با هرگونه فعالیت استقلال‌طلبانه در چین و با هر فردی که در فعالیت‌های استقلال‌طلبانه شرکت دارد یا جدایی تایوان را در سطح بین‌المللی تبلیغ می‌کند، مخالف است.

وی ادامه داد: ما از آمریکا می‌خواهیم تا بر اصل چین واحد پایبند باشد و سیگنال‌های اشتباه به تایوان نفرستد.

پس از جنگ داخلی نیروهای ملی‌گرا و کمونیست در سال ۱۹۴۹، نیروهای ملی‌گرا به تایوان گریختند و از آن به بعد چین تایوان را به عنوان یک ایالت مطرود در نظر می‌گیرد که در صورت لزوم با اعمال زور آن را تحت سلطه خود قرار خواهد داد.

Author

About Author