اسرائیل ۸۵۰ هزار فلسطینی را بازداشت کرده است

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد: رژیم اسرائیل از سال ۱۹۶۷ تاکنون، ۸۵۰ هزار فلسطینی را بازداشت کرده که ۲۰ درصد

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد: رژیم اسرائیل از سال ۱۹۶۷ تاکنون، ۸۵۰ هزار فلسطینی را بازداشت کرده که ۲۰ درصد مجموع فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی را شامل می شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فلسطینی معا روز شنبه گزارش داد: این کمیته با صدور بیانیه ای به مناسبت چهل و هشتمین سالروز جنگ سال ۱۹۶۷ نسبت به تداوم بازداشت روزمره فلسطینیان ابراز نگرانی کرده است.

عبدالناصر فروانه رییس واحد تحقیقات و اسناد کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین گفته است که شمار اسیران فلسطینی در جهان بالاترین رقم به شمار می رود.

فروانه در یک گزارش آماری، نگرانی خود را از تعداد بازداشتی های فلسطینیان و ادامه دستگیری های خودسرانه توسط نیروهای رژیم اسرائیل و تاثیر این اقدامات در آینده و حال افراد و خانواده آنان بیان کرد.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است که رژیم اسرائیل از زمان اشغال بقیه اراضی فلسطین، به سیاست بازداشت فلسطینیان شدت بخشیده و دستگیری فلسطینیان به یک پدیده روزمره و نگران کننده مبدل شده است به طوری که روزی نمی گذرد که در آن یک فلسطینی بازداشت نشود.

در این بیانیه تاکید شده است: ۲۰۶ فلسطینی از سال ۱۹۶۷ در زندان های اسرائیلی به شهادت رسیده اند که ۷۱ تن از آنان تحت شکنجه قرار گرفته و ۴۵ تن دیگر هم بر اثر نبود خدمات درمانی مناسب و ۷۴ تن نیز بر اثر قتل عمد و ۷ نفر هم بر اثر تیراندازی مستقیم به شهادت رسیده اند.

علاوه بر آن، دهها فلسطینی اسیر نیز به علت ابتلا به امراضی که در زندان به آن مبتلا شده بودند بعد از خروج از زندان به شهادت رسیده اند.

در بیانیه ای که این کمیته منتشر کرده آمده است: اشغالگران اسرائیل همچنان بیش از ۶ هزار اسیر فلسطینی در زندان های خود دارند که در ۲۲ زندان تقسیم شده اند.

نزدیک به ۲۰۰ کودک و ۲۵ زن و ۴۸۰ زندانی اداری بدون هیچ اتهام و یا محاکمه ای در زندان های اسرائیلی ها به سر می برند؛ بیش از یک هزارو ۶۰۰ اسیر فلسطینی از بیماریهای مختلف رنج می برند و ۳۰ اسیر فلسطینی نیز از سال ۱۹۸۳ تاکنون در زندان های این رژیم محبوس هستند.

Author

About Author