چه کسی به مردم عراق خیانت می کند؟

سال هاست که کشور عراق آماج توفان مصائب و مشکلات گوناگون است؛ مشکلاتی که این کشور را به یکی از خبرسازترین مناطق جهان

سال هاست که کشور عراق آماج توفان مصائب و مشکلات گوناگون است؛ مشکلاتی که این کشور را به یکی از خبرسازترین مناطق جهان مبدل ساخته و ذخایر، منابع، زیرساخت ها و مخصوصا ملت عراق را تحت تأثیر همه جانبۀ خود قرار داده است. حوادثی مانند کودتاها، جنگ ها، انفجارها ، اختلاف ها و … که آخرین نمونۀ آن، فتنه ای خانمان برانداز بنام داعش است؛ فتنه ای که بیش از یک سال است همه را در عراق و حتی بیرون از آن، بخود مشغول ساخته است.

در این سالها مردم مظلوم عراق شاهد خدمات، جانفشانی ها و همینطور خیانت های گسترده ای بوده است که در یک طرف، منجر به کسب پیروزی های بزرگ و چشم گیر و در سوی دیگر، موجب شکست های فاحش و پیش روی های گستردۀ دشمنان عراق شده است. آنچه در این یادداشت در پی آنیم، طرح چند سؤال در مورد عملکرد اشخاص و گروه های مختلف عراقی در مقاطع گذشته است که در سوق دادن عراق به وضعیت موجود دخیل بوده است. قضاوت با شما.

– آیا اسامه النجیفی رئیس سابق پارلمان عراق که پس از شکست در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۴ از منصب خود کنار گذاشته شد و از طرح داعش برای تهاجم به موصل نیز مطلع بود، به ملت عراق خیانت کرده است؟

– آیا اثیل النجیفی استاندار سابق نینوی و برار اسامه النجیفی که با وجود اطلاع از هجوم قریب الوقوع داعش به موصل، با مرخصی دادن به همۀ پرسنل ادارات شهر و تعطیل نمودن همۀ پاسگاه های پولیس، موصل را بدون لحظه ای مقاومت و درگیری به داعش تحویل داد، به ملت عراق خیانت نکرده است؟

– آیا سرلشگر علی الغراوی فرمانده عملیات ولایت نینوا که با همراهی تعدادی از فرماندهان به اقلیم کردستان فرار کرد، به ملت عراق خدمت کرده است؟

– آیا مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان که از قبل، نسبت به هجوم داعش مطلع بود و به نیروهای پیشمرگه (مجموعه نظامی تحت امرش) دستور داد که مانع نفوذ داعش به عراق نشده و با آنان درگیر نشوند، به مردم عراق خیانت نکرده است؟

– آیا جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نظامی ایرانی که حضور وی در عراق موجب تعمیق وحدت ملی این کشور و جلوگیری از گسترش ترس و وحشت میان مردم عراق شد، به ملت عراق خیانت کرده است؟

– آیا آیت الله سیستانی بزرگترین روحانی شیعیان عراق که حکم جهاد وی علیه متجاوزین سفاک، موجب ایجاد شور و شعف و روحیۀ جهاد و مقاومت در میان جوانان عراقی شد، به عراق خدمت نکرده است؟

– آیا نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق که علیرغم پیروزی خود و حزبش در انتخابات پارلمانی، برای حفظ وحدت ملی و کمک به حل مشکلات عراق، از حق نخست وزیری خود گذشت کرد ، به ملت عراق خیانت کرده است؟

– آیا مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان که باوجود تهاجم گستردۀ داعش به مناطق مختلف عراق، همچنان مشغول جداسازی مناطق مورد مناقشه میان وی و دولت مرکزی از عراق بود، در پی حفظ وحدت و امنیت این کشور بود؟

– آیا حیدر العبادی نخست وزیر فعلی عراق که با درخواست از به اصطلاح ائتلاف غربی ضد داعش، موجب یأس و ناامیدی میان نیروهای مقاومت(شیعی، سنی و کرد و حشد الشعبی) شده است، به عراق خدمت می کند؟

– آیا عزت الدوری بعثی که بیش از نیم قرن مردم عراق را به بهانه های مختلف، به خاک و خون کشید و تا آخرین نفس در قتل زنان و کودکان عراقی، نهایت کمک به جریان های تکفیری را نمود، به ملت عراق خدمت کرده است؟

– آیا جلال طالبانی رئیس جمهور عراق که همواره مایۀ وحدت میان اقوام مختلف عراق(کرد و عرب و شیعه و سنی و ایزدی و …) بوده، به عراق خیانت کرده است؟

– آیا حیدر العبادی که پس از ۵ سال از خروج رسمی نیروهای آمریکایی از عراق(اگوست ۲۰۱۰)، دوباره پای مزدوران کافر خارجی را به کشور اسلامی عراق باز کرده است، به عراق خدمت می کند؟

در عراق چه می گذرد؟ مردم چه می کنند؟ سران قبایل چه می کنند؟ رهبران احزاب و گروه ها چه در سر دارند؟ بزرگان سیاسی عراق، آیندۀ این کشور را چگونه می بینند؟

– آیا سلیم الجبوری رئیس فعلی مجلس عراق که در برابر ورود نیروهای به اصطلاح ائتلاف، هیچ مخالفتی نمی کند و حتی از نیروهای مقاومت شیعه عراق که برای نجات مناطق سنی نشین از جنایات داعش جان خود را از دست می دهند می خواهد که آنجا را ترک نمایند ، به عراق خدمت می کند؟

– آیا هادی العامری، ابومهدی مهندس، سید مقتدی صدر، شیخ قیس خزعلی ، سید علی الیاسری و سایر فرماندهان سنی و شیعه و کرد که امور سیاسی و فرهنگی و حتی زندگی شخصی خود را رها کرده و برای دفاع از کیان عراق، راهی نبرد در بیابان های گرم این کشور شده اند، به عراق خیانت می کنند؟

– آیا سران عشایر و اهل سنت عراق، جوانان پرشور و شهادت طلب سنی عراق و خانواده هایی که سال ها رنج ظلم حکام بعثی این کشور را تحمل کرده اند و اکنون نیز در حال مبارزه با گروه بعثی داعش هستند، به عراق خدمت نمی کنند؟

– آیا سازمان تروریستی مجاهدین خلق که سال ها در عراق شریک ظلم رژیم صدام و قاتل مردم مظلوم این کشور بوده و هنوز هم دارای بالاترین دسترسی های اطلاعاتی و نظامی می باشد و بیعت خود با داعش را نیز علنا اعلام نموده است، به عراق خدمت می کند؟

– آیا دستور حیدر العبادی بعنوان فرمانده کل قوای مسلح عراق در مورد ممنوعیت ورود نیروهای حشد الشعبی به تکریت و اجازه دادن به تروریست های داعش برای خروج از این شهر(بنا به درخواست آمریکایی ها) خیانت به عراق محسوب نمی شود؟

– آیا پسران و دختران دانشجو، اساتید مهذب دانشگاه ها، متفکران و فرهیختگان عراق، علماء و طلاب علوم دینی که علیرغم مشکلات عدیدۀ نظامی و امنیتی، برای آزادی و عزت کشور خود، جهاد علمی می کنند، به عراق خدمت نمی کنند؟

– آیا اعضاء دولت و نخست وزیر سابق عراق که سرافرازانه، معاهدۀ ننگین امنیتی با آمریکا را امضا نکرد و دست نظامیان کافر امریکایی که سالها موجب قتل و غارت و توهین به مردم عراق بوده اند را از کشور عراق کوتاه کرد، به عراق خیانت کرده است؟

– آیا خالد العبیدی وزیر دفاع عراق در جریان مبارزه با داعش در تکریت یا تسلیم بدون مقاومت و درگیری شهر الرمادی به مزدوران داعش، به ملت عراق خیانت نکرده است؟

– آیا مسئولین احزاب عراق، سران سیاسی(شیعه و سنی، کرد و عرب)که پس از انتخابات پارلمانی سال قبل، در پی کسب سهمی بیش از حدّ خود از دولت بودند و موجب تفرقۀ بیش از پیش میان دولت و ملت شده و همۀ تقصیرها و مسئولیت ها را متوجه دولت وقت دانستند، به ملت عراق خدمت کرده اند؟

– آیا صدام حسین(رئیس جمهور معدوم عراق) که با شعله ور ساختن آتش جنگ های طولانی میان عراق و سایر کشورها و از بین بردن منابع مالی و ملی عراق در راه جلوگیری از هرگونه توسعۀ صنعتی و علمی عراق، سال ها تلاش نمود، به ملت عراق خیانت ننموده است؟

– آیا طرح مجدد لزوم جدایی کردستان از عراق توسط مسعود بارزانی و پی گیری آن از دولت های غربی و ضد اسلامی توسط نیچروان و برخی احزاب کردی، در شرایط بحرانی فعلی عراق ، خدمت به ملت عراق است؟

– آیا طرح تجزیۀ عراق به سه کشور(سنی، شیعی و کرد) و تأیید برخی از سران جریان ها و گروه های عراق، حتی برخی از اعضای خانواده های معروف مقاومت و مفاخر عراق که سال ها در راه عزت این کشور شهید داده اند، خدمت به ملت عراق است؟

– آیا کسانی که بنام دلسوزی برای شیعه و سنی، مدام بر طبل تفرقه کوبیده و وحدت فرزندان عراق را نشانه گرفته اند، به عراق خیانت نمی کنند؟

در عراق چه می گذرد؟ مردم چه می کنند؟ سران قبایل چه می کنند؟ رهبران احزاب و گروه ها چه در سر دارند؟ بزرگان سیاسی عراق، آیندۀ این کشور را چگونه می بینند؟

مردم مظلوم و مستضعف عراق خیانت می کنند یا مسئولان غافل و بی کفایت؟ کارگران و کشاورزان و کارمندان و سربازان و درجه داران و مجاهدین خیانت می کنند یا زیاده خواهان و وابستگان به غرب و ارتجاع عرب؟

این ها سؤالاتی است که وجدان بیدار و چشم بصیر ملت عراق، پاسخ آن را بخوبی دانسته و در حافظۀ تاریخی خود به ثبت خواهد رساند.

Author

About Author