پیام غنی به طالبان: انتخاب به شماست، ملت یا تروریستان!

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به گونه ای هشدار از گروه طالبان خواست که  امروز، روز انتخاب تان است، ملت را انتخاب می کنید یا تروریستان را، صف تان را معلوم کنید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای غنی که به منظور بررسی وضعیت امنیتی ولایت بدخشان و ابراز همدردی و غمشریکی با خانواده های قربانیان حادثه اخیر در ولسوالی جرم، صبح روز شنبه به آن ولایت سفر کرده بود، این اظهارات را بیان نمود.

 آقای غنی در شهر فیض آباد مرکز ولایت بدخشان حمله تروریستی در ولایت ننگرهار و حادثه خونین ولسوالی جرم بدخشان را شدیداً محکوم کرد.

رییس جمهور غنی گفت: ننگرهار و بدخشان دو ولایتی اند که بیشترین قربانی ها را متقبل شده اند.

محمد اشرف غنی هدف از سفرش به بدخشان غم شریکی با مردم و بررسی وضعیت امنیتی این ولایت اعلام کرد و به مردم بدخشان گفت: رییس جمهور تان در عقب دیوار های ارگ نیست بلکه در میان شما قرار دارد.

آقای افزود که خون من از خون یک بدخشانی ارزش بیشتر ندارد و من بدخشان را فراموش نکرده ام، بدخشان باید به مرکز ترانزیت جهان مبدل شود و مرکز تولید برق و انرژی باشد.

رییس جمهور گفت: اولین صحبت هایش با رییس جمهور چین در رابطه به دهلیز واخان ولایت بدخشان بود و این آرزوی ملت افغانستان است که از هرات تا به واخان راه تجارتی داشته باشیم.

آقای غنی خاطر نشان کرد که من به عنوان فرمانده کل قوای مسلح افغانستان به نیروهای امنیتی خویش افتخار می کنم، هر آن شخص که در حادثه جرم ولایت بدخشان غفلت کرده باشد، با وی در مطابقت با قانون برخورد خواهد شد، پس اگر حاکمیت قانون را می خواهید پیش داوری نکنید.

وی گفت که آنانیکه از خاک خویش دفاع می کنند، قهرمانی شان مورد تقدیر قرار می گیرد، دستور داده ام تا لیست سربازان که دستآورد های خاص دارند و  قهرمان می باشند، آماده گردد تا کارنامه ها و شجاعت شان تقدیر گردد.

رییس جمهور عوامل ناامنی در بدخشان را برشمرده تروریسم، اقتصاد جرمی و موجودیت گروه های مسلح غیر مسئول دلایل عمده ناامنی در آن ولایت می باشند و افزود که ثروت بدخشان باعث اقتصاد جرمی و ناامنی شده است.

وی گفت که دشمن می خواهد روحیه ما را تضعیف نماید و بدخشان شرقی را به یک منطقه خطرناک مبدل سازد.

آقای غنی همچنین عاملین حملات انتحاری روز شنبه (۲۹ حمل) در ولایت ننگرهار و حادثه اخیر ولایت بدخشان را تروریستان جهانی و داعش خواند و از علمای دینی و تمام ملت افغانستان خواست تا در مقابل هر گونه اعمال ناروا در یک صف واحد ملی ایستاده و جهاد ملی را در مقابل شان آغاز نمایند.

رییس جمهور غنی، ملت افغانستان را به اتحاد و اتفاق فرا خوانده گفت که از نقاق چیزی بدست نمی آید، حالات کشور در ۲۰۰ سال اخیر محصول بی اتفاقی قشر سیاسی بوده است.

او با اشاره به اصلاحات اداری در کشور گفت که اداره مفید این نیست که شماری هر چیز را تحت انحصار خویش قرار دهند و بعداً دعوا کنند که نمایندگی از یک قشر بزرگ را می کنند.

رییس جمهور با اشاره به موجودیت فساد در قراردادها گفت: در هر شنبه شب قراردادها را مورد بررسی قرار میدهد زیرا این کار برای ایجاد شفافیت ضروری است. پول های که از این قرار داد ها صرفه جویی می شود از آن در تمویل نهاد های ملی استفاده می شود.

آقای غنی افزود که استقبال که جهان از حکومت افغانستان کرده است، نتیجه زحمت های ما بود که باید باور جامعه بین المللی را بدست می آوردیم.

رییس جمهور غنی خاطر نشان کرد که شش ماه قبل افغانستان به سقوط مواجه بود اما امروز افغانستان در اثر شجاعت و فداکاری فرزندانش به خطر سقوط مواجه نیست.

غنی گفت که پیام من به طالبان این است که امروز روز انتخاب تان است، ملت را انتخاب می کنید یا تروریستان را، صف تان را معلوم کنید.

رییس جمهور غنی به مردم بدخشان تعهد نمود که به خواست های مشروع آنان پاسخ مثبت خواهد داد و آنرا عملی خواهد کرد.

Author

About Author