پولیس تخار در تلاش پنهان سازی قضیه تجاوز بر یک دختر جوان

خبرگزاری خاورمیانه

پولیس تخار دختری را از چنگ تفنگداران مسلح بیرون آورده است که سه سال پی هم در قید آنان قرار داشت و مورد بهره کشی جنسی قرار می گرفت.

فعالان مدنی و اعضای شورای ولایتی تخار می گویند، برخی مقام های پولیس این ولایت تلاش دارند تا قضیه تجاوز بر سحر، دختر ۱۵ ساله را با به نکاح درآوردن وی با یکی از متجاوزین پنهان کنند.

منبعی که نخواست نامی از وی گرفته شود به خبرگزاری خاورمیانه می گوید که این دختر یک سال پیش نیز از سوی پولیس ولسوالی فرخار از چنگ رباینده گان نجات داده شده بود؛ اما تفنگداران با دادن ۱۰ بوتل شراب و ۳۰ هزار افغانی توانستند پولیس را قانع ساخته دوباره این دختر را با خود ببرند.

عرفان برزگر یکی از فعالان مدنی تخار در گفتگویی به خاورمیانه گفت که با سپری شدن زمان قانونی (۷۲ ساعت) هنوز پرونده این دختر به دادستانی محول نشده و دست های پشت پرده فعالیت دارند تا فاعلان اصلی این قضیه ناشناخته باقی بمانند.

این فعال مدنی تخار می گوید که بنابر اظهارات این دختر؛ افراد زیادی در بهره کشی جنسی از وی متهم شناخته شده اند و اسامی این افراد نیز به پولیس داده شده است.

به گفته برزگر، پولیس اجازه نمی دهد تا نهادهای مدنی و خبرنگاران با این دختر ببینند و از وی مصاحبه بگیرند.

در عین حال عصمت الله قربانی عضو شورای ولایتی تخار نیز از فرستاده نشدن پرونده این دختر به دادستانی ابراز نگرانی کرده و تائید می کند که دست هایی در تلاش پنهان کاری این قضیه هستند.

ریاست امور زنان تخار می گوید که این دختر بارها مورد بهره کشی جنسی قرار گرفته و حتی نتایج معاینات وی نشان می دهد که یکبار هم وی سقط جنین کرده است.

رزم آرا حواش رئیس امور زنان تخار به خبرگزاری خاورمیانه گفت که قضیه این دختر را به مرکز حمایوی زنان انتقال داده و برایش وکیل مدافع استخدام نموده اند تا قضیه بگونه روشن و درست پیش برده شود.

از سویی هم نور محمد حکیمی، فرمانده پولیس تخار می گوید پرونده این دختر در زمان معینه آن به دادستانی محول گردیده و در پیوند به بهره کشی جنسی این دختر دو تن بنام های صفت و نوید بازداشت شده اند که هم اکنون در حبس به سر می برند.

فرمانده پولیس تخار در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه تائید کرد که یک سال پیش پولیس ولسوالی فرخار این دختر را بعد از بازداشت دوباره رها کرده است.

این مقام پولیس می گوید، بررسی در این مورد جریان دارد تا افرادی را که غفلت وظیفوی کرده اند شناسایی و به پنجه قانون بسپارند.

حکیمی می گوید؛ افرادی که لیست شان به پولیس داده شده همه افراد عادی هستند و تا هنوز نام هیچ یک از زورمندان مسلح از سوی این دختر گرفته نشده است.

سحر می گوید که باشنده ولایت کندز است و زمانی که ۱۲ ساله بود به چنگ شماری از افراد مسلح افتاده و از آن زمان تا کنون در مناطق مختلف در نزد گروهای متعددی نگهداری و مورد بهره کشی جنسی قرار گرفته است.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *