پنج تروریست در ولایت تخار و هلمند دستگیر شدند

ریاست عمومی امنیت ملی کشور از دستگیری پنج تروریست در ولایت هلمند و تخار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه؛ مؤظفین ریاست عمومی امنیت ملی طی یک عملیات خاص تجسی یکتن تروریست را از مربوطات ولسوالی بنگی ولایت تخار همراه با  یک میل پیکا و ۲ میل کلاشینکوف دستگیرنموده است.

نامبرده در جریان تحقیات ابتدائی اعتراف کرده و یاد آور شده است که وی توسط مولوی نورالدین والی و قاری لطیف آخند زاده ولسوال نامهاد گروه طالبان در ولسوالی بنگی ولایت تخار جذب و در فعالیت های متعدد تخریبی  تروریستی، ترور افراد، اشخاص، دزدی، ماین گذرای کنار جاده  جمع آوری پول برای گروه طالبان، اکمال سلاح و مهمات به گروپ های تروریستی در مرکز و ولسوالی های ولایت تخار سهم فعال داشته است.

همچنین موظفین ریاست عمومی امینت ملی کشور چهارتن از  تروریستان را همراه با مقدار زیاد سلاح و مهمات در ولایت هلمند دستگیر کرده اند.

براساس اعلامیه خبری ریاست عمومی امنیت ملی، این افراد نیز در یک عملیات تجسسی درمربوطات شهر لشکرگاه ولایت هلمند هماره با یک میل کلاشینکوف که در یک عراده موتر نوع کرولا بطور ماهرانه جابحا نموده بودند، دستگیر شده  اند.

افراد دستگیر شده در جریان تحقیقات ابتدائی بجرم خویش اعتراف کرده گفته است که در انجام فعالیت های متعدد ترورستی، تخریبی و ماین گذاری سهم  فعال داشته اند.

همچنان ریاست عمومی امنیت ملی در یک اقدام دیگر یک مخفیگاه  تروریستان را در ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند مربوط قاری محب الله مشهور به اسد مسوول نظامی گروه طالبان ولسوای گرشک کشف و از مخفی گاه متذکر مقدار هنگفت سلاح و مهمات حربی و نظامی را بدست آورده اند.

قضایا تحت تحقیق و بررسی بشتر قرار دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *