پنتاگون: افغانستان به کمک امریکا نیاز دارد

افغانستان بعد از خروج نیروهای خارجی در سال ۲۰۱۴ به حمایت نظامی بلند مدت واشنگتن احتیاج خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پنتاگون در گزارش شش ماهه خود به کنگره امریکا به نام پیشرفت در زمینه امنیت و ثبات در افغانستان گفته، مردم افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ برای مبارزه با شبه نظامیان طالبان به آموزش و کمک‌های خارجی قابل توجهی نیاز خواهند داشت.

پنتاگون در گزارش روز سه شنبه (۸ اسد) خود آورده است: ارزیابی اینکه دستاوردهایی که تا امروز به دست آمده، پایدار خواهند بود یا نه مشکل خواهد مگر اینکه میزان و ساختار دقیق حضور امریکا و ناتو بعد از سال ۲۰۱۴ مشخص شود.

در ادامه این گزارش آمده است: دولت کارآمد، حکومت قانون و توسعه پایدار اقتصادی همه برای ثبات بلند مدت در افغانستان ضروری هستند اما عوامل متعددی از جمله فساد مالی گسترده مانع از تحقق این امر است.

پنتاگون در گزارش خود گفته، اگرچه مناطق کمتری تحت کنترل طالبان است، اما شبه نظامیان همچنان در شماری از مناطق روستایی عمده دارای نفوذ هستند، پیتر لاووی، مقام ارشد پنتاگون در مورد امور افغانستان نیز گفته است، شماری از گزینه‌ها برای بعد از ضرب الاجل ۲۰۱۴ در حال بررسی است.

وی با اشاره به برنامه امریکا برای ادامه حضور نظامی در افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ گفت در هیچ کدام از این گزینه‌ها، ما گزینه صفر را در نظر نگرفته‌ایم.

گزینه صفر اشاره به گزینه خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان در سال ۲۰۱۴ دارد.

واشنگتن و کابل درگیر مذاکرات بی‌نتیجه‌ای در مورد یک توافق همکاری راهبری هستند تا بواسطه آن راه برای باقی ماندن نیروهای امریکا در افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ هموار شود.

بعد از اینکه فاش شد امریکا مذاکرات مستقیم با شبه نظامیان طالبان برگزار کرده است، حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان مذاکرات با واشنگتن را متوقف کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *