پتروشیمی کارون نخستین تولید کننده نیترو بنزن درخاورمیانه

An-Iranian-petrochemical-installationبا تلاش متخصصان جوان ایران، بزرگترین و تنها واحد تولید کننده نیترو بنزن در سطح خاورمیانه در فاز دوم پتروشیمی کارون ماهشهر راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محصول نیترو بنزن با سالانه تولید ۳۰ هزار تن در سال راه اندازی شد که این محصول در نوع خود خاص و کم نظیر می باشد.

حدود ۹۵ درصد نیتروبنزن تولیدی برای تهیه آنیلین، که ماده اولیه در ساخت مواد شیمیایی لاستیکی، آفتکش ها، رنگ ها، مواد منفجره و مواد دارویی است، مصرف می شود.

نیتروبنزن شکل ظاهری، مایع و به رنگ مایل به زرد است و بویی شبیه بوی بادام تلخ دارد که پس از انجماد به شکل بلورهایی برنگ زرد-سبز در میآید. نیتروبنزن در مقیاس کلان به عنوان پیشماده ای برای تولید آنیلین، استفاده می شود .

در آزمایشگاهها از آن به عنوان حلال، بویژه برای واکنشگرهای الکتروفیل، استفاده می شود و تهیه نیتروبنزن یکی از خطرناک ترین فرایندها در صنایع شیمیایی جهان است چرا که واکنش تولیدی آن بسیار گرمازا می باشد.

ایران تنها کشور صنعتی اسلامی پیشرو در صنایع پتروشیمی و نفت و گاز است که در طراحی ، راه اندازی و تولید فراورده های نفتی و گازی و پتروشیمی رتبه اول در خاورمیانه را دارا است .

Author

About Author