پایان حمله گروهی بر ریاست حفاظت از رجال برجسته

13051625_475072516016658_5381843974280263382_nشماری از مقام های امنیتی از پایان حمله گروهی بر ریاست ده امنیت ملی (حفاظت از رجال برجسته) خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک حمله انتحاری حوالی ساعت ۹ صبح امروز (۳۱حمل) در نزدیکی دروازه ریاست ده امنیت ملی در پل محمود خان شهر کابل رخداد.

بعد از حمله انتحاری برخاسته از انفجار مواد منفجره جاسازی شده در یک عراده موتر؛ چندین مهاجم خودشان را به داخل ساختمان ریاست ده امنیت رسانده و نبرد را با نیروهای امنیتی آغاز کردند.

اکنون، شماری از مقام های امنیتی از ختم این نبرد پس از نزدیک به دو و نیم ساعت خبر می دهند.

در عین حال، محمد اسماعیل کاووسی، سخنگوی وزارت صحت عامه به خبرگزاری خاورمیانه گفت که نزدیک به ۲۱۰ زخمی این حادثه به بیمارستان های شهر کابل انتقال داده شده است.

وی مشخص کردن زنان، کودکان، مردان و افراد نظامی در بین زخمی ها را به صورت کامل مشخص نکرد؛ اما انتقال شماری از زنان و کودکان زخمی به بیمارستان ها را تائید کرد.

از سویی هم، شماری از مقام های امنیتی که از گرفتن نامشان خودداری کرده اند، از کشته شدن بیش از ۲۰ تن در این حمله خبر می دهند.

شورشیان طالب مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته و گفته اند که هدف حمله نیز ریاست ده امنیت ملی بوده است که در نتیجه درگیری، شماری از نیروهای امنیت ملی کشته شده است.

با این وجود مقام ها و رهبران حکومت وحدت ملی در واکنش به این انفجار؛ آن را نشانه ای از شکست طالبان در ولایت های شمالی خوانده اند.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور این رویداد را محکوم نموده و آن را عملی غیر انسانی و تروریستی خوانده است.

رئیس جمهور اظهار داشته است که این حمله شماری از هموطنان کشور را به خاک و خون کشانده است و نشانه شکست شورشیان طالب در جنگ با نیروهای امنیتی است.

در عین حال، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت نیز گفته است که این حمله ثابت می سازد که شورشیان طالب برای رسیدن به منافع خارجی شان دست به این اقدام زده اند.

به گفته وی، حمله امروز در کابل نشان می دهد که شورشیان در نبرد با نیروهای امنیتی شکست خورده اند.

Author

About Author