ولسوالی جلریز میدان وردک در میان خون و آتش با تلفات سنگین

مقام های محلی در ولایت میدان وردک در ۶۰ کیلو متری پایتخت می گویند که از یک هفته به این طرف گروه طالبان حملات خود در ولسوالی جلریز این ولایت آغاز کرده و تاکنون ۱۲ پوسته امنیتی را به تصرف خود در آورده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروهی از طالبان که شمار از آنان به صدها تن میرسد از روز پنجشنبه هفته گذشته اقدام به حملات نظامی در ساحات مختلف ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک کرده اند.

مسعود شنیزی، معاون شورای ولایتی میدان وردک روز جمعه (۱۲ سرطان) در یک نشست خبری در کابل از شدت گرفتن جنگ در ولسوالی جلریز سخن گقت و هشدار داد اگر نیروهای کمکی هر چه زودتر به محل اعزام نشوند، این ولسوالی بدست طالبان سقوط خواهد کرد.

به گفته مسعود شنیزی در اثر جنگ در ولسوالی جلریز دستکم سی تن از نیروهای امنیتی کشته شده اند و دوازده پوسته نیز به تصرف طالبان درآمده و به جز مرکز ولسوالی جلریز دیگر مناطق در تصرف طالبان قرار دارد.

به گفته جعفری رییس شورای ولایتی میدان وردک در حال حاضر جنگ شدید در ولسوالی میان طالبان و نیروهای امنیتی جریان دارد.

به گفته او، سربازان پوسته کته سنگ، تا ساعت شش صبح امروز جمعه از پوسته شان دفاع کردند اما به دلیل نرسیدن نیروی کمکی این پوسته به تصرف طالبان درآمد.

جعفری می گوید شمار نظامیان این پوسته از سوی طالبان کشته، زخمی و یا هم اسیر شده اند از سوی هم گفته می شود که تا کنون ۱۸ جسد نیروی امنیتی از ولسوالی جلریز به شفاخانه وزیر اکبرخان کابل منتقل شده است.

براساس گزارشها وضعیت در ولسوالی جلریز کاملا وحشتناک است و صبح امروز، نزدیک به چهل سرباز در پوسته های مختلف کشته شده و ده ها سرباز دیگر ناپدید شده اند.

Author

About Author