وزیرداخله، خواستار مذاکره مناسب از سوی امریکا شد

وزیرامورداخله، در مراسم افتتاح سمینار چهاره روزه ای فرماندهان پولیس ۳۴ ولایت کشور در کابل گفت: حمله تروریستی به رستورانت لبنانی در وزیر اکبرخان کابل میتواند یاد آور چند موضوع باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عمرداوودزی افزود که چنین عملیاتها نشاندهنده دشمنی به امنیت و ثبات در افغانستان است، اگر کسی به این فکر باشد که به تعویق افتیدن امضای معاهده امنیتی”کابل واشنگتن” باعث می شود که تروریستان به میز مذاکره می نشینند، این حمله واضح ساخت که اینطور نیست.

وی گفت، دشمنان افغانستان با چنین کردار شان می خواهند که کشور ما را به انزوا ببرند و این کشور را به قرون وسطا ببرند، باید گفت که این خواست دشمنان صلح و ثبات افغانستان، خیال است و محال است و جنون.

آقای داوودزی می گوید که افغانستان امروز، افغانستان ۱۲ سال پیش نیست، امروز نیروهای امنیتی توانمند داریم که ملت افغانستان با عزم  و اراده راسخ از آنها حمایت می کنند و این کشور هیچ وجهی دوباره به طرف انزوا نمیرود.

وزیر داخله، گفت: چندی قبل لویه جرگه مشورتی در مورد معاهده امنیتی با ایالات متحده امریکا برگزار و لویه جرگه تصمیم مشوره در این مورد ابراز کرد اما  تصمیم نهایی به دست دولت افغانستان است.

رئیس جمهورکرزی، بار ها گفته که بیش از هرکس دیگری دوست دارد که این معاهده امنیتی با کشور امریکا امضا شود، اما مواردی در چهار طرف موضوع است که دولت میخواهد روشن شود و بعد معاهده امضا شود.

او به دولت امریکا پیشنهاد کرد که برای حل موضوع و خواستهای دولت افغانستان ایجاب میکند که یک مذاکره مناسب بین کابل و واشنگتن صورت گیرد واز راه دور، از طریق مطبوعات و تبادله پیام های رسانه یی و عجله کردن مشکل حل نمی شود، تعیین جدول زمانی(یک هفته یا دو هفته) کارساز نیست مساله بسیار مهم است، این مساله به سرنوشت افغانستان و به منافع امریکا در منطقه تعلق دارد .

وی خاطرنشان کرد که حال هم فرصت از دست نرفته و خواست مشترک ما از ایالات متحده امریکا این است که زود تر یک هیأت به سطح بلند پایه به افغانستان بفرستد که روی میز بنشنیم و مذاکره کنیم و به زودی به یک نتیجه برسیم تا باشد که از یک حالت سردرگمی بیرون شویم، حالا در یک حالت سردرگمی قرار داریم.

وزیر داخله در ادامه صحبتهایش خاطرنشان کرد ما به دوستی ایالات متحده امریکا و جهان غرب باورمند هستیم و از نمایندگان آنها میخواهیم پیام ما را به کشورهای شان برسانند که افغانستان خواهان مذاکره عاجل در رابطه با پیمان امنیتی با امریکاست.

آقای داوودزی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۳ گفت در این سال ازیک طرف انتقال مسوولیت امنیتی صورت میگیرد و از طرف دیگرانتقال مسوولیت سیاسی صورت میگیرد، انتقال مسوولیت سیاسی وقتی صورت می گیرد که در افغانستان انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه و قابل قبول برای همه مردم به کمک نیروهای امنیتی باشد .

او تاکید کرد که رسالت تاریخی و ملی فرد فرد پولیس ملی افغانستان می باشد که در این عرصه از هیچ تلاش دریغ نورزد، این سمینار میتواند محل خوبی برای بحث و تبادل نظر و ارایه رهنمودها و هدایات رهبری وزارت امورداخله و وزارت دفاع ملی در مورد آماده گی ها برای انتخابات و همچنان انتقال مسوولیت های امنیتی باشد.

 به گفته وی، بحث و تبادل نظر روی نقش و مسوولیت های مسوولین و منسوبین پولیس ملی افغانستان در روند ملی انتخابات از اهداف عمده این سمینار است.

 به باور وزیر امورداخله، پولیس در مبارزه با تهدید ها در خط اول قرار دارد، اولین حمله هم بالای پولیس صورت می گیرد وپولیس  هم قربانی میدهدبا این حال یک حرف را باید متوجه باشیم که زمانی میتوانیم واقعا این دشمن نامری را شکست بدهیم که حکومت داری خوب را ارایه کنیم و حاکمیت قانون را یکسان عملی کنیم.

وی در اخیر یاد آورشد که حراست از آزادی های قانونی مردم و حمایت از آنان در مقابل قانون شکنی و زورگویی  وفراهم نمودن یک زندگی مصئون و مرفه برای آنها، مشروعیت حکومت را تقویت نموده و شورشیان و دشمنان افغانستان را منزوی خواهد ساخت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *