وزارت خارجه معاون سفیر پاکستان در کابل را احضار کرد

احمد شکیب مستغنیاحمد شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور می‌گوید که شب گذشته معاون سفیر سفارت پاکستان در کابل را به این وزارت فرا خوانده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای مستغنی امروز (۲۶ عقرب) در یک نشست خبری در کابل گفت که افغانستان اعتراض خود را نسبت به “حمله موشکی و توپخانه‌ای” نیروهای پاکستان به یک پاسگاه‌ مرزی افغانستان به جانب پاکستان اعلام کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، نیروهای پاکستانی در روزهای گذشته با حمله موشکی و توپخانه‌ای به یک پاسگاه پولیس مرزی افغانستان در منطقه انگور اده، ولسوالی اشکین ولایت پکتیکا، یک سرباز پولیس مرزی را کشته و سه سرباز دیگر را زخمی کرده‌ است.

آقای مستغنی گفت که طرف افغانستان به مقامات پاکستان هشدار داده که ادامه این روند می‌تواند به روابط خوب دو کشور صدمه بزند.

وزارت امور خارجه بارها با احضار سفیر پاکستان در کابل، نسبت به “شلیک توپخانه ارتش پاکستان” به خاک افغانستان اعتراض کرده است اما شلیک موشک هر چندگاهی از سوی پاکستان به مناطق جنوب شرقی خاک افغانستان ادامه داشته است .

در چند روز گذشته، ارتش پاکستان ۵۳ بار با اسلحه سنگین به سوی ولسوالی‌های نازیان ولایت ننگرهار و شیگل و ناری ولایت کنر شلیک کرده است.

Author

About Author