ورود مقام های حکومتی ایران به امریکا تعلیق شد

رئیس جمهور امریکا دستور محدود و یا تعلیق مجوز ورود مقام های عالی رتبه حکومت ایران و بستگانشان به این کشور را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از اعلامیه وزارت امور خارجه امریکا، این دستور شب گذشته از سوی دونالد ترامپ امضا شده است.

در اعلامیه به نقل از ترامپ آمده است «با توجه به این که این رفتارهای ایران صلح و ثبات خاورمیانه و ورای آن را تهدید می ‌کند، من مصمم شدم که به مصالح ایالات متحده است که برای محدود یا تعلیق کردن مجوز ورود مقام‌ های ارشد حکومتی ایران و اعضای در جه یک خانواده‌ های آنها، چه مهاجرتی و چه غیرمهاجرتی، اقدام کنم».

رئیس جمهور امریکا می گوید که ورود بدون محدودیت مقام های حکومت ایران و اعضای درجه اول خانواده هایشان به زیان امریکا است و طبق اختیاراتش در قانون اساسی و دیگر قوانین امریکا، فرمان تعلیق یا محدودیت مجوز ورود این افراد را صادر کرده است.

بر اساس این فرمان، مقام ‌های ارشد حکومت ایران، اعضای درجه یک خانواده‌ های آنها، اعضای هیئت‌ های نمایندگی ایران شامل محدودیت و یا تعلیق ورود مهاجرتی و غیرمهاجرتی شده اند.

در عین حال به وزیر خارجه امریکا مسوولیت داده شده که این افراد را شناسایی و طبق این فرمان با مشورت وزارت امنیت داخلی اقدام کند.

تنش ها بین امریکا و ایران بعد از حمله گسترده هواپیماهای بی سرنشین به بزرگترین تاسیسات نفتی عربستان سعودی در روزهای اخیر، افزایش یافته و صدور فرمان جدید ترامپ نیز بخشی از این تنشهاست.

مقام های ایرانی تا حال در این رابطه اظهار نظر نکرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *