واکنش تند افغانستان به خروج نیروهای امریکایی و عدم گفتگو با طالبان

ریاست جمهوری افغانستان نسبت به عدم دیدار طالبان مسلح با هیئت حکومت افغانستان در ابوظبی واکنش تندی نشان داده و این رویکرد را ادامه جنگ طلبی طالبان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است؛ بدبختانه آنطور که توقع می ‌رفت، هیئت حکومت با طرف مخالف مذاکراتی انجام نداد.

خبرنامه می افزاید،حکومت افغانستان به عنوان بخشی از یک نظام‌ مسئول، رسالت خود را انجام داد؛ اما توقعی که از جانب مخالف بود، به دست نیامد.

ریاست جمهوری گفته است که هیئت مذاکره کننده حکومت افغانستان با نمایندگان ایالات متحده امریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، گفتگو کرده است.

به نقل از خبرنامه، «طالبان، با این که کار خلاف توقع انجام دادند و خواست برحق مردم افغانستان و جامعه جهانی را رد کردند، نشان دادند که آنان خیر منطقه را نمی ‌خواهند، متعهد به صلح نیستند و تداوم جنگ را می خواهند، که این کار برای طالبان یک شکست سیاسی است.»

ریاست جمهوری تاکید کرده است که از این تصمیم طالبان که برای مذاکرات حاضر نشدند، عناصر مربوط به طالبان که خواستار صلح هستند، نمی توانند از مسئولیت شانه خالی کنند.

در عین حال، ریاست جمهوری نسبت به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا مبنی بر خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان نیز واکنش جدی نشان داده است.

به نقل از رسانه ها، ریاست جمهوری گفته است که خروج نیروهای امریکایی هیچ تاثیری بر امنیت افغانستان نخواهد داشت.

این در حالی است که رئیس جمهور امریکا، روز گذشته دستور داد که نیمی از نیروهای نظامی این کشور از افغانستان بیرون شوند.

در حال حاضر در حدود ۱۴ هزار نیروی نظامی امریکایی در افغانستان مستقر است که روند خروج هفت هزار آن، در روزهای نزدیک آغاز می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *