والی بلخ: توافق هسته اى ایران به نفع منطقه و جهان است

ایران و 5 جمع 1سترجنرال عطا محمد نور والی بلخ و سران مجاهدین افغانستان ضمن استقبال از توافق هسته ای ایران با کشورهای ۵+۱ گفته است که این توافق به نفع منطقه و جهان است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای نور ابراز خرسندی کرده که کشور دوست، برادر و همسایه مان جمهورى اسلامى ایران به توافق هسته اى با کشور هاى ١+۵، دست یافت.

وی این موفقیت را به دولت و ملت شریف جمهورى اسلامى ایران تبریک عرض نموده، ابراز امید واری کرده که در سایه پیامد هاى این توافقات، اثرات مثبت در روابط افغانستان بویژه در بخش اقتصادى بیشتر از پیش ببار آید.

او تاکید کرد که این موافقت نه تنها به جمهورى اسلامى ایران، بلکه به طرف هاى این توافق، کشور هاى اروپایى و منطقه مفید است.

آقای نور افزوده است که افغانستان به عنوان همسایه و کشور ذى نفع در منطقه نیز از پیامد هاى توافق هسته اى در رشد و توسعه تجارت، مناسبات اقتصادى و حمل ونقل، مستفید خواهد شد.

والی بلخ، توافق هسته اى ایران را دیپلوماسى موفق ایران و یک اقدام نیک براى جهان و منطقه و فرصت خوب در مبارزه علیه تروریسم و داعش مى پندارد و امید وار است که دولت افغانستان بتواند از منافع دراز مدت آن بخوبى در رشد و تقویت مناسبات دو کشور در زمینه هاى مختلف و مبارزه مشترک با تروریسم و داعش، سود ببرد.

Author

About Author