دکتر عبدالله عبدالله با سفرای ایران و امریکا در کابل دیدار کرد

عبداللللهدکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان به طور جداگانه با سفرای کشورجمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده امریکا در کابل دیدارکرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دیدارها روز چهارشنبه (۲۴ سرطان) در کابل انجام شد و در مورد توافق نهایی ایران با کشور های عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد صحبت کردند.

آقای عبدالله در دیدار با محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، امضای توافقنامه هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی را به مسوولان و ملت بزرگ ایران تبریک گفت.

وی تاکید کرد که پیامدهای این کامیابی افزون بر مردم ایران کشورهای همسایه به ویژه افغانستان مفید و موثر خواهد بود.

رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در حالی که از کمک های چندین ساله حکومت و مردم ایران با مردم و مهاجرین افغانستان مقیم آن کشور صمیمانه قدردانی می نمود، ابراز امیدواری نمودکه این اقدام سرآغازی باشد برای ایجاد سهولت های همه جانبه برای ملت ایران و تحکیم روابط میان ایران با کشورهای همسایه، منطقه و جهان.

درهمین حال محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل با امتنان از حسن نیت حکومت وحدت ملی در قبال آن کشور تاکید نمود که کشورش همچنان به همکاری هایش با مردم و حکومت افغانستان ادامه خواهد داد.

آقای بهرامی افزود که انکشافات اخیر می تواند زمینه را برای همکاری های متقابل میان جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها به ویژه افغانستان مساعد ساخته و از همین مجرا برای گسترش همکاری های همه جانبه به خصوص در عرصه های امنیتی، سیاسی و اقتصادی گام های استوار برداشته شود.

دیدار رییس اجرایی با سفیر امریکا

همچنین دکتر عبدالله عبدالله در دیدار با سفیر ایالات متحده امریکا و جنرال کمبل فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان، روی مهمترین و تازه ترین رویدادهای سیاسی- امنیتی افغانستان را به بحث گرفت.

معضله امنیتی و تشدید تنشها و درگیریها در کشور٬ به ویژه در ولایات شمال افغانستان، گسترش تحرکات مخالفان مسلح و توانایی نیروهای امنیتی افغان در مهار این گروهها و نگرانی از فعالیت گروه داعش محورصحبت ها را تشکیل می داد.

رییس اجرایی حکومت، از تلاش حکومت وحدت ملی برای برداشتن گام های موثر در راستای مقابله با تهدید هایی که زندگی مردم را به مخاطره افگنده اند سخن گفت و برداشتهای خویش در سفرهای ولایتی را با سفیر و جنرال کمبل در میان گذاشت.

رییس اجرایی در ادامه صحبت هایش افزود: سران حکومت با تمام توان تلاش خواهند کرد تا نگرانی ها را کاهش داده و زمینه زندگی بهتر را برای مردم را فراهم نمایند.

با این حال سفیر ایالات متحده و آقای کیمبل یک بار دیگر به حمایت همه جانبه از حکومت وحدت ملی تاکید کرد و اعلام نمودند که آنان از برنامه های حکومت وحدت ملی در راستای تامین ثبات در افغانستان استقبال و حمایت می نمایند.

Author

About Author