هشدار کوریای شمالی به آمریکا، کوریای جنوبی و جاپان

کوریای شمالی هشدار داده است که اگر آمریکا، کوریای جنوبی و جاپان علیه پیونگ یانگ اقدامی نمایند جواب دادن شکنی از سوی کوریای شمالی دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نوشته روزنامه اکسپرس، کوریای شمالی در پی همبستگی آمریکا، کوریای جنوبی و جاپان که ماه گذشته مانور مشترکی را برگذار کردند تا هرگونه تهدیدی از سوی کوریای شمالی را خنثی کنند این هشدار را داده است.

گفتنی است این سومین مانور نظامی این سه کشور است که برای همکاری با یکدیگر به منظور دفاع در برابر توانایی اتمی و ناوهای جنگی کوریای شمالی صورت گرفته است.

حزب حاکم کارگران کوریای شمالی به رهبری کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسلما این مانور بخشی از بسیج و تقویت ائتلاف نظامی در بین آمریکا، جاپان و کوریای جنوبی است و با هدف صورت دادن حمله‌ای بازدارنده به کشور ما صورت گرفته است. این مانور یک اشتباه نظامی بسیار خطرناک است و باعث تشدید رویارویی‌ها در شبه جزیره کوری خواهد شد.

کوریای شمالی تهدید کرده است که اگر این سه کشور مانورهای خود را به حالت تعلیق در نیاورد با اقدام سری و واکنش های مداوم پیونگ یانگ مواجه خواهد شد.

این در حالی است که پیونگ‌یانگ پنج آزمایش اتمی خود را با موفقیت انجام داده و مرتبا بیانیه‌هایی درباره پیشرفت برنامه اتمی‌اش صادر می‌کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *