نیمروز به چابهار جمهوری اسلامی ایران وصل خواهد شد

محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، در سفرش به ولایت نیمروز با حضور اقشار مختلف مردم، بزرگان، فعالین مدنی و متنفذین آن ولایت گفته است که نیمروز به چابهار جمهوری اسلامی ایران وصل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهورغنی روز گذشته برای افتتاح فاز سوم بند کمال خان به ولایت نیمروز سفر کرده بود.

انجنیر محمدسمیع والی نیمروز در این سفر آقای غنی در خصوص فعالیت های ادارۀ محلی در عرصه های مختلف معلومات ارائه کرد و گفت که هماهنگی میان همۀ اقوام ساکن در ولایت نیمروز وجود دارد و همواره به یکصدا از برنامه های حکومت حمایت و پشتیبانی می نمایند.

والی نیمروز افزود که ادارۀ محلی در عرصۀ انکشاف متوازن به همه ولسوالی های این ولایت توجه نموده است.

انجنیر سمیع علاوه کرد که رشد عواید نیمروز در دوسال گذشته باعث انکشاف اجتماعی و اقتصادی در این ولایت شده است.

وی از اقدامات ادارۀ محلی نیمروز در امر آوردن اصلاحات، مبارزه با غاصبین زمین، حکومت داری خوب، حاکمیت قانون، رعایت حقوق بشر و تشکیل یک دانشگاه خبر داد.

در همین حال رئیس جمهور غنی ضمن تشکر از مردم ولایت نیمروز بخاطر حمایت و پشتیبانی شان از برنامه های حکومت گفت: ولایت نیمروز نماد وحدت ملی است، زیرا شهروندان از ۳۴ ولایت کشور در این ولایت با وحدت و همدلی کنار هم زندگی میکنند.

رئیس جمهور کشور گفت که تحرک مداوم در همه بخش ها خواست هر طفل، زن، موی سفید، عالم و جوان افغان می باشد و دولت متعهد است که برای تحقق خواست های مردم از طریق پروژه های انکشافی رسیدگی کند.

رئیس جمهورغنی، اهمیت بند کمال خان را برشمرده گفت، بند کمال خان افتخار تنها برای نیمروزیان نه، بلکه افتخار افغانستان است و احیای سیستان آرزوی هر افغان می باشد. وی علاوه کرد که نوبت احداث هر بند در هر نقطۀ افغانستان خواهد رسید و در این راستا ارادۀ قاطع داریم.

وی اظهار داشت که نیمروز با چابهار ایران وصل خواهد شد که تغییر قابل ملاحظۀ در انکشاف اقتصادی منطقه رونما خواهد نمود.

او افزود: کار پُل دوم ابریشم نیز به زودی آغاز میشود که نیم هزینۀ آنرا دولت متقبل گردیده است.

رئیس جمهور با اشاره به موقعیت استراتیژیک جغرافیایی افغانستان گفت، افغانستان به آسیای مرکزی، جنوبی و اروپا وصل است و همۀ دروازه ها به روی این کشور باز می باشد.

وی افزود که رفاه در همکاری های منطقوی تأمین میگردد و هرکس که دست همکاری پیش کند، ما همکار هستیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *