نیروی کمکی به سرعت لاک‌پشت به طرف غزنی در حرکت است

طالبان پاکستانی برای کمک به طالبان افغانستانی روز یک شنبه به غزنی رسیدند اما شاه حسین مرتضوی امروز دوشنبه( ۲۲ اسد) در صفحه فیسبوک خود نوشت  نیروی کمکی در چند قدمی غزنی رسیده اند.

مرتضوی در حالی از رسیدن نیروی کمکی در چند قدمی ولایت غزنی خبر می دهد که اعضای شورای ولایتی غزنی روز گذشته اعلام کردند که شام روز شنبه ( ۲۰ اسد) ۷۰۰ تروریست طالب پاکستانی که حملات تروریستی را در مدارس پاکستان آموزش دیده اند از مسیر ولایت زابل وارد شهر غزنی شده اند.

آنان گفتند که طالبان تازه نفس پاکستانی پس از ورود به غزنی بر ساختمان قوماندانی امنیه این ولایت حمله کرده و آن را تحت تصرف خود در آوردند ضمن این با آمدن این تروریستان درگیری ها درولایت غزنی شدت گرفته است.

تروریستان طالب پنج شنبه شب حملات تهاجمی شان را علیه مواضع نیروی های امنیتی در غزنی آغاز کردند و در کمتر از ۲۴ ساعت کنترول اکثریت مناطق این ولایت به دست گرفتند و ساختمان ریاست ترافیک، ترانسپورت، کمیسیون انتخابات  و چندین مارکت را به آتش کشیدند و تمامی پایه های مخابراتی را نیز تخریب کردند.

در تازه ترین مورد نعیم توحیدی عضوی شورای ولایتی غزنی خبر داده که جنگ همچنان به شدت جریان دارد و قوایی هوایی و حکومت مرکزی تا هنوز هیچ اقدامی در خصوص نکرده اند.

همچنان رسانه ها گزارش داده اند که ۱۰۰ تن از نیروی کماندوی کشور در ولسوالی اجرستان ولایت غزنی نا پدید شده اند، گفته می شود جسد ۱۰ تن از این نیروی ها پیدا شده و سرنوشت  ۹۰ تن دیگر آنان تا هنوز  معلوم نیست.

اما حکومت مرکزی به روز شنبه (۲۰ اسد ) اعلام کرده بود که  نیروی کمکی بیشتری به غزنی فرستاده، کنترول عزنی را به دست گرفته و حمله طالبان را به عقب زده است.

این در حالی است که اعضای شورای ولایتی پیش از این  بار ها از حملات گروه تروریستی  طالبان و خطر سقوط این ولایت به حکومت مرکزی و محلی هشدار داده بودند.

هشدار های اعضای شورای ولایتی غزنی و نهاد های مدنی زمان بالا گرفت که کنترول ولسوالی های خواجه عمری و اجرستان به دست گروه تروریستی طالبان افتاد و فعالیت های تروریستی  این گروه  در دره قیاق و دشت قره‌باغ افزایش یافت و همچنان تهدید کردند که بر ولسوالی های جاغوری و مالستان نیز حمله می کنند.

به باورآگاهان، منشا نا امنی های اخر در غزنی حوزه بندی انتخابات در آن ولایت است. پس از آن که یک تعداد باشندگان مناطق ناامن غزنی در پیوند به مسدود ماندن حوزه های ثبت نام رای دهندگان در آن مناطق، درب دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات را در غزنی بستند، کمیسیون انتخابات اعلام کرد که غزنی را برخلاف ۳۳ ولایت دیگر به سه حوزه انتخاباتی تقسیم می کند، و این اقدام کمیسیون مستقل انتخابات به واکنش های گسترده از نمایندگان ، اعضای شورای ولایتی، نهاد های مدنی باشندگان آن ولایت رو به رو شد.

اما سقوط ولسوالی ها و فعالیت گروه های مسلح و گروه تروریستی طالبان زمانی شدت گرفت که کمیسیون مستقل انتخابات پس از واکنش های گسترده سیستم حوزه بندی انتخابات این ولایت را لغو  اعلام کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *