نیروهای خارجی مانع اعزام کوماندو به ولسوالی کوهستان شدند

شب گذشته گروه‌های مخالف مسلح دولت، در چندین ولسوالی ولایت فاریاب حملات تهاجمی را بگونه همزمان آغاز کردند و توانستند چندین پوسته و قریه را به تصرف خود در آورند.

در این حال اعضای شورای ولایتی فاریاب مدعی‌اند که گروه‌های پنهان در چوکات حکومت، نمی‌خواهند که نیروهای امنیتی در عقب زدن حملات گروه‌های مخالف مسلح دولت مؤفق عمل کنند.

صبغت‌الله سیلاب، عضو شورای ولایتی فاریاب در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت، پس از آنکه طالبان مسلح حملات‌شان را بر پوسته‌های امنیتی در ولسوالی کوهستان شدت بخشیدند و تا نزدیکی‌های مرکز این ولسوالی پیشروی نمودند؛ به خواست‌های مکرر مقامات محلی فاریاب به خاطر فرستادن نیروهای کوماندو و هواپیماهای جنگی به این ولسوالی توجهی صورت نگرفته است.

وی مدعی است؛ با آنکه نیروهای کوماندو و هواپیماهای جنگی آماده‌گی رفتن به ولسوالی کوهستان را داشتند؛ اما از سوی نیروهای خارجی مستقر در بلخ ممانعت صورت گرفته است.

این عضو شورای ولایتی فاریاب می‌گوید، این عملکرد نیروهای خارجی دست داشتن آنان در حمایت از گروه‌های هراس‌افگن در کشور را واضح می‌سازد.

اما مقام‌های محلی ولایت فاریاب اعزام نشدن نیروهای کوماندو و هواپیماهای جنگی به ولسوالی کوهستان را نبود امکانات در پرواز از طرف شب عنوان می‌کنند.

کریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت، درخواست آنان در قبال اعزام نیروهای هوایی به کوهستان از سوی مقام‌های اردوی ملی بنابر موقعیت نامناسب این ولسوالی و نبود امکانات از طرف شب، با جواب رد همراه بود.

وی می‌گوید؛ نیروهای کافی در این ولسوالی وجود دارد و در اثر درگیری‌ها تلفات سنگینی به طالبان مسلح وارد شده است که تا کنون رقم دقیق آن گزارش نشده است، وی کشته شدن دو سرباز امنیتی را نیز تائید می‌کند.

اما منابع مورد اطمینان می‌گویند، در درگیری شب گذشته در ولسوالی کوهستان، ۷ سرباز امنیتی کشته شده و ۱۸ تن بشمول عاشق‌الله فرمانده پولیس این ولسوالی زخمی شده‌اند و چندین پوسته امنیتی بدست طالبان مسلح سقوط کرده است.

همچنان در ولسوالی بلچراغ ولایت فاریاب پس از درگیری‌های چندین ساعته و نرسیدن کمک به نیروهای مستقر در آنجا، ۷ قریه بدست طالبان مسلح افتاده است و ولسوالی‌های خواجه سبزپوش، شیرین تگاب و دولت‌آباد این ولایت همزمان شاهد تحرکات گروه مخالفان مسلح دولت بوده است.

تا حال طالبان مسلح در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

محراب‌الدین ابراهیمی ـ خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *